snowflake mot sydligare breddgrader

snowflake mot sydligare breddgrader Den 30 mars startar Scandinavian Airlines lågpriskoncept med det nya namnet snowflake. Konceptet har redan fångat kundernas intresse. Hittills är över 90 000 resor sålda. snowflake vänder sig till privatresenärer som vill åka billigt och enkelt ut i Europa eller från Europa till Sverige och Danmark. Med låga priser, ny design och förenklad service erbjuder snowflake något nytt som marknaden efterfrågar. -Vi har lyckats kombinera produktens enkelhet med motsvarande enkelhet i produktionen, vilket är en förutsättning för de låga priser vi erbjuder. snowflake tar med sig det som är viktigt och gediget från Scandinavian Airlines i form av säkerhet och gott kundbemötande. Piloter och kabinpersonal kommer från Scandinavian Airlines. Namnet snowflake betonar dock att detta är en egen affärsenhet som står på egna ben, säger Eva-Karin Dahl, Director Business and Concept Development och ansvarig för snowflake. Resor från 580 kronor De billigaste resorna kostar 580 SEK (415 DKK) inklusive flygplatsskatter och avgifter. Det som tillkommer är hanteringsavgifter beroende på hur kunden väljer att boka resan. En internetsajt, www.flysnowflake.com, är under utveckling och beräknas vara klar i juni men man kan redan nu gå in på denna sajt och läsa allt om snowflake. Fram till dess går det att boka biljetter via resebyråer och on-line agenter. snowflake resor bokas en väg. Två enkla resor kan kombineras till en tur och retur. Den nya designen är snowflakes kännetecken, den möter kunden i alla led; vid bokning, check-in och ombord. Incheckningsautomater, uniformsdetaljer samt ombordprodukten har unika designdetaljer för snowflake. snowflake startar med fyra flygplan av typ Boeing 737-800 med plats för 150 passagerare. Planen känns bland annat igen på den citrongula stjärtfenan med snowflakevarumärket och de vita motorerna. De första två Boeing 737-800 med ny design avgår från Stockholm till Istanbul klockan 07.00 och från Köpenhamn till Bologna klockan 15.30 den 30 mars. Ombordservice med valmöjligheter snowflake erbjuder kunden måltid och dryck till rimliga priser. Det ges möjlighet att skapa sin egen måltid efter eget behov. Ett urval av enklare rätter erbjuds på varje flygning. Man kan till exempel välja mellan en varm och två kalla rätter samt olika dessertalternativ. snowflake erbjuder också ombordförsäljning. Som tidigare meddelats kan man från Stockholm flyga till och från Alicante, Aten, Barcelona, Bologna, Budapest, Dublin, Istanbul, Malaga, Nice, Prag och Rom. Från Köpenhamn går snowflake till Alicante, Aten, Bologna, Lissabon, Malaga, Palma de Mallorca, Pristina och Sarajevo. En bild på en 737-800 ommålad i snowflakes design finns på www.sas.se under About SAS. För ytterligare information, vg kontakta: Eva-Karin Dahl, Director Business and Concept Development och ansvarig för snowflake +46 (0) 8 797 28 17 eller +46 (0) 709 97 28 17 SCANDINAVIAN AIRLINES ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/15/20030915BIT00440/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/15/20030915BIT00440/wkr0002.pdf

SAS is a member of Star Alliance™ and can together with 27 partners offer more than 18,400 daily flights to over 1,300 destinations around the world in over 191 countries.