snowflake till Beirut, Belgrad och Istanbul

snowflake till Beirut, Belgrad och Istanbul Idag har mer än 200 000 flygstolar bokats med snowflake och intresset från resenärerna är stort. Under april var beläggningen ombord över 72 procent och www.flysnowflake.com har idag i genomsnitt 40 000 besök per vecka. - Linjen mellan Köpenhamn och Pristina är nästan fullbokad och det är en fortsatt efterfrågan, berättar Eva-Karin Dahl som ansvarar för snowflake. Den 20 maj utökas därför denna linje med ytterligare en frekvens, på tisdagar. Trafikprogrammet för vintern Till vintern börjar snowflake att beflyga tre nya destinationer och öppnar Stockholm-Beirut, Stockholm-Belgrad och Stockholm-Lyon. Lyon är en centralpunkt för kultur och god mat samt en bra bas för den som vill vintersporta. Det finns också många resenärer som vill flyga till/från Beirut och Belgrad. En ny linje etableras dessutom mellan Köpenhamn och Istanbul. - Efterfrågan på befintliga linjer minskar under vinterhalvåret och vi reducerar med ungefär en frekvens per destination i det trafikprogram som gäller idag, berättar Eva-Karin Dahl. Med start från den 26 oktober beflyger snowflake dessa nya linjer: Köpenhamn-Istanbul måndagar och fredagar Stockholm-Beirut måndagar Stockholm-Belgrad onsdagar och fredagar Stockholm-Lyon onsdagar och lördagar Under vintern flyger snowflake: Köpenhamn till/från Alicante, Aten, Bologna, Istanbul, Malaga, Palma de Mallorca, Pristina och Sarajevo. Stockholm till/från Alicante, Aten, Barcelona, Beirut, Belgrad, Bologna, Budapest, Dublin, Istanbul, Lyon, Malaga, Nice, Prag och Rom. - Vi vill även etablera snowflake i Norge och ser nu över hur detta skulle kunna förverkligas, säger Eva-Karin Dahl. För mer information - gå in på www.flysnowflake.com. Där finns länk till bokning online. Resorna kan också bokas via resebyråer och SAS Direkt. Lägsta pris för enkel resa är 415 DKK / 580 SEK inklusive flygplatsskatter och avgifter. Serviceavgift tillkommer. Nya bilder finns på www.flysnowflake.com under "Press Room". För ytterligare information, vänligen kontakta: Eva-Karin Dahl, Director snowflake, +46 (0)8 797 2817 or +46 (0)70 997 2817. SCANDINAVIAN AIRLINES ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/14/20030514BIT00320/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/14/20030514BIT00320/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/14/20030514BIT00320/bild.html Pictures

SAS is a member of Star Alliance™ and can together with 27 partners offer more than 18,400 daily flights to over 1,300 destinations around the world in over 191 countries.