Star Alliance lanserar global lösning för kongressresande

Star Alliance lanserar global lösning för kongressresande Star Alliance har som första flygallians lanserat en världsomspännande reselösning för deltagare och arrangörer av internationella kongresser och mässor. Produkten som heter Star Alliance Conventions Plus lanserades idag på EIBTM, the European Incentive, Business Travel & Meeting Expo i Genéve. - Star Alliance Conventions Plus är flexibel och enkel att använda. Den innehåller en mängd data som kan skräddarsys efter arrangörens önskemål, säger Ingegerd Olsbro-Ferm projektledare från SAS. - Star Alliance är den första flygalliansen som erbjuder denna målgruppsanpassade produkt och härigenom tillgodoser den stora efterfrågan på marknaden. Det som präglar Star Alliance Conventions Plus är att kongressarrangören endast behöver en kontaktpunkt för att kunna genomföra hela arrangemanget, oavsett hur många Star Alliance partners som är inblandade. En representant från Star Alliance kommer att fungera som "spindel i nätet" och förse arrangören med all tänkbar information som underlättar arbetet med att anordna en internationell kongress. Med Star Alliance kan man flyga till fler än 800 destinationer i mer än 130 länder. Genom att utnyttja detta system inom Star Alliance Conventions Plus kommer kongressarrangörer att kunna ta sina representanter till, och från, valda mötesplatser var som helst i världen. Representanter som är medlemmar i något Star Alliance-bolags bonussystem får tillgodoräkna sig poäng när de flyger till och från evenemangen. Star Alliance startade 1997 och är en allians mellan oberoende flygbolag. Alliansen består av Air Canada, Air New Zealand, All Nippon Airways-ANA, Ansett Australia, the Austrian Airlines Group (där Austrian Airlines, Lauda Air och Tyrolean Airways ingår), Lufthansa German Airlines, Scandinavian Airlines -SAS, Singapore Airlines, Thai Airways International, United Airlines och Varig Brazil Airlines. British Midland och Mexicana Airlines står på tur för medlemskap under året. För mer information, vänligen kontakta: Ingegerd Olsbro-Fehrm, SAS, tel: +46 8 797 17 92 SAS CORPORATE COMMUNICATIONS ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/23/20000523BIT00030/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/23/20000523BIT00030/bit0002.pdf

SAS is a member of Star Alliance™ and can together with 27 partners offer more than 18,400 daily flights to over 1,300 destinations around the world in over 191 countries.