Strategisk order för Satsafe inom mobil positionering och flottstyrning

STRATEGISK ORDER FÖR SATSAFE INOM MOBIL POSITIONERING OCH FLOTTSTYRNING Satsafe har i dag erhållit en strategisk order inom mobil positionering och flottstyrning från transportföretaget Shuttle Service International (SSI). Satsafe som verkar inom mobil datakommunikation och mobil positionering har i samarbete med företaget Barkfors Data erhållit en order från Malmö- baserade transportföretaget SSI. Ordern omfattar en integrerad systemlösning med transportplanering, fordonsuppföljning, meddelandehantering via mobil datakommunikation till chaufförerna, samt GPS-positionering. SSI vill ligga på den tekniska frontlinjen där bl a internet kommer att underlätta för kunderna och ge bättre kvalitet genom t ex track & trace funktioner med digitala kartor och internetbokningar. Dessutom medger systemet Säkra Transporter, dvs godset är säkrat och övervakat från dörr till dörr över hela kontinenten genom Satsafes samarbete med Securitas. "Den tekniska plattform som SSI investerar i kommer att ge dem ovärderliga konkurrensfördelar" säger Satsafes VD Michael Skordby. "Vår ambition är att bibehålla ett starkt fokus på produktutveckling för att hjälpa våra kunder med det mest avancerade tekniska stödet för att bygga konkurrenskraft internationellt" "SSI gör denna investering för att uppnå effektivitetsvinster genom ökad utnyttjandegrad och total kontroll av flödet från uppdrag till faktura. Dessutom uppnås positiva miljöeffekter med säkra och effektiva transporter" säger Mikael Nilsson. Om Satsafe: Satsafe MLS AB bildades under 1998. Företaget är verksamt inom marknaden för mobil datakommunikation och positionsbaserade tjänster. Satsafe utnyttjar GPS, GSM och Internet i sin systemplattform. Viktiga kundsegment är transport, mobila service organisationer med många medarbetare på fältet och konsument. Företaget har idag verksamhet i Sverige, Norge och Tyskland. Målet är att bli en av de ledande system- och tjänsteleverantörerna inom MLS-(Mobile Location Services) i Europa och Nordamerika. Bland ägarna finns bl.a. Core Ventures (fd Svenska Koppar), Kjell Spångberg och Arkwright Capital Partners. Satsafe aktien kommer inom kort att börja handlas på HQ Tech market. För mer information se http://www.satsafe.se Om Shuttle Service International: Shuttle Service International är ett ledande transportföretag i södra Sverige med åkeri och speditionsverksamhet. SSI är starkt utlandsorienterade och har fokuserat på transporter framförallt av värdefullt gods. Halva flottan består av fordon utrustade för kyl, frys och värme transporter. För ytterligare information kontakta: Peter Hjorth, Vvd Helen Alkfors, Mikael Nilsson, VD Marknadschef Satsafe MLS AB Satsafe MLS AB Shuttle Service International Tel: 08-545 878 03 Tel: 08-545 878 16 Tel: 040-93 85 20 Mobil: 0708- 15 78 41 Mobil: 070-93 507 93 Mobil: 0708-83 85 20 E- E- E- mail:peter.hjorth@sat mail:helen.alkfors@sa mail:mikael.nilsson@shut safe.se tsafe.se tle-int.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/22/20000622BIT01030/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/22/20000622BIT01030/bit0002.pdf