Robert Treutiger ny transaktionschef på Savills

Savills har rekryterat Robert Treutiger som ny chef för sitt transaktionsteam. Robert Treutiger har en gedigen erfarenhet av transaktionsrådgivning och kommer närmast från Colliers där han haft motsvarande roll.

”Robert kommer att tillföra Savills ytterligare kompetens, erfarenhet och bredd. Vår förhoppning är att Robert kommer att bygga och leda vårt transaktionsteam till en topp 5-placering inom en inte alltför lång framtid. Med sitt nätverk både i Stockholm och Göteborg blir han dessutom en naturlig brygga för våra verksamheter i båda storstadsregionerna”, säger Savills vd och koncernchef Anders Nyström.

”Savills har en tillväxtambition, en tydlig struktur och framför allt en vision med vad man vill och vart man är på väg. Jag ser mycket fram emot att börja arbeta för Savills”, säger Robert Treutiger.

Robert Treutiger tillträder sin tjänst under våren 2018.

Anders Nyström, vd och koncernchef Savills i Sverige,

+46 736 820 300 eller anystrom@savills.se

Savills är en av världens ledande fastighetsrådgivare med 30 000 anställda och över 700 kontor i 60 länder runt om i världen. Savills i Sverige tillhandahåller bred expertis till både lokala och internationella kunder. Vi erbjuder rådgivning inom fastighetstransaktioner, värdering, analys och due diligence, uthyrning, fastighetsförvaltning, projektledning och fastighetsdrift. Läs mer på www.savills.se