Savills erhåller exklusivt uthyrningsuppdrag i Göteborg

Savills har från FastPartner erhållit ett exklusivt uppdrag att hyra ut 10 000 kvm lager/industrilokal med kontor och 5000 kvm i möjlig nyproduktion av lager/logistik/produktion. Fastigheten ligger i Orrekulla industriområde strax norr om Göteborg. Uppdraget startar per omgående och ytorna kommer vara tillgängliga från årsskiftet 2016/2017.

”Vi ser fram emot samarbetet med FastPartner. Orrekulla är ett expansivt och attraktivt område med en hög efterfrågan för den här typen av lokaler. Uppdraget ligger i linje med Savills satsning i västra Sverige säger Nils Åke Rydqvist Region- och uthyrningschef i området.

FastPartner som är uppdragsgivare och har ägt fastigheten sedan 2013 kommenterar:
”Vi ser den kommande vakansen som en möjlighet att utveckla fastigheten och har valt Savills som samarbetspartner då de presenterat ett intressant projektupplägg med erfarna och kompetenta uthyrningskonsulter som vi har stort förtroende för”, säger Patrik Arnqvist, Regionchef FastPartner

För ytterligare information kontakta:

Nils Åke Rydqvist, Region- och uthyrningschef Västra Sverige
+46 728 54 44 51 eller narydqvist@savills.se

Anders Nyström, VD och koncernchef Savills i Sverige,
+46 736 82 03 00 eller anystrom@savills.se

Savills är ett av världens ledande fastighetsrådgivningsföretag med 30 000 anställda och över 700 kontor i 60 länder runt om i världen. Savills i Sverige tillhandahåller bred expertis till både lokala och internationella kunder. Vi erbjuder rådgivning inom fastighetstransaktioner, värdering, analys och due diligence, uthyrning, fastighetsförvaltning, projektledning och fastighetsdrift.
Läs mer på savills.se