Savills får Ingelsta Norrköping som uthyrningsuppdrag

Savills har fått i uppdrag att hyra ut lediga lokaler i Ingelsta Norrköping. Uppdraget omfattar ca 7 500 kvadratmeter i sammanlagd handelsyta.

Ingelsta är ett välkänt och väletablerat handelsområde i Norrköping. Beläget nära E4:an i ett populärt och expansivt område vid Norrköpings norra infart är det lättillgängligt med goda parkeringsmöjligheter.

Ingelsta i Norrköping rymmer runt femtio butiker med välkända varumärken av skilda slag, som till exempel Systembolaget, Coop, H&M, Stadium, Gina Tricot och Akademibokhandeln. Efterfrågan på handelsytor i området är god.

- Det känns väldigt spännande och roligt att få arbeta med uppdraget i Ingelsta. Det är ett uppdrag som ligger helt i linje med våra tillväxtplaner för Savills retail-verksamhet, säger Gabrielle Hemmerlind, chef för Uthyrning Savills i Sverige.

Alexander Larsson, Savills retail manager, kommer att ansvara för etableringen av nya hyresgäster.

Gabrielle Hemmerlind, Chef uthyrning Savills i Sverige
+46 70 168 53 04 eller ghemmerlind@savills.se

Anders Nyström, VD och koncernchef Savills i Sverige,
+46 736 82 03 00 eller anystrom@savills.se