Savills förstärker projektteam med nya medarbetare

Savills har anställt två nya medarbetare till företagets projektteam. En av de nyanställda är Anna Wistrand. Hon arbetar i dag som biträdande projektchef för ombyggnationen av Nationalmuseum i Stockholm och blir nu projektchef på Savills.

Savills förstärker sitt projektteam med två nya medarbetare. Därmed uppgår Savills projektteam till tio personer. Samtliga utgår från huvudkontoret vid Sergels Torg i Stockholm och flertalet har hela Sverige som sitt arbetsfält.

- Rekryteringarna är ett led i vår långsiktiga satsning att stärka vår position på marknaden. Tidigare har vi inom projekt jobbat mest internt åt den egna förvaltningsportföljen, men avser nu öka vårt fokus på att verka externt på marknaden, säger Mikael Lockner, chef för affärsområdet Projekt för Savills i Sverige.

Den nya medarbetarna är:

• Morgan Ingemarsson. Ny projektledare för Bostäder. Kommer närmast från Riksbyggen där han haft liknande arbetsuppgifter. Morgan har börjat sin nya tjänst i mitten av september.

• Anna Wistrand. Ny projektchef. Kommer närmast från Projektbyrån där hon arbetat som biträdande projektchef för ombyggnationen av Nationalmuseum. Börjar den 3 oktober.

Mikael Lockner, Chef Projekt Savills i Sverige
+46 73 682 03 08 eller mlockner@savills.se

Anders Nyström, VD och koncernchef Savills i Sverige,
+46 8 736 82 03 00 eller anystrom@savills.se