Savills hyr ut i Victoria Tower

Footway har tecknat ett 5-årigt avtal med Call Tower Invest som är ägare av Victoria Tower. Footway hyr 536 kvm på plan 31. Footway bedriver e-handel av skor. VD i Footway, Daniel Mühlbach, är mycket nöjd med de nya lokalerna och uttalar: ”Vår lokalisering i Victoria Tower och Kista Science City ger en dynamisk, kreativ och levande miljö med plats för både affärsrelaterade och privata möten. Det här är ett område byggt för att våra affärer ska utvecklas och blomstra”.

I Victoria Tower finner ni morgondagens kontor med en öppen planlösning i en kreativ och nytänkande miljö. Med milsvid utsikt åt alla väderstreck skapas spektakulära kontor mitt i möjligheternas centrum. Kontorslokalerna ligger ”i molnen” på plan 23-32. Call Tower Invest har lediga plan kvar i Victoria Tower från ca 450 kvm.

”Vi i Savills uthyrningsteam har märkt av det ökade intresset för Kista där många av visningarna som genomförs är med potentiella hyresgäster som sitter i city eller i närliggande områden. Vår stora närvaro i Kista gör att vi känner att vi har en god kännedom om hyresgästernas behov och vad som erbjuds i övrigt området”, säger Gabrielle Hemmerlind, uthyrningschef på Savills.

Gabrielle Hemmerlind, chef Uthyrning Savills i Sverige,
+46 70 168 53 04 eller ghemmerlind@savills.se

Anders Nyström, vd och koncernchef Savills i Sverige,
+46 8 674 03 33 eller anystrom@savills.se

Savills är ett världens ledande fastighetsrådgivningsföretag med 30 000 anställda i över 700 kontor spridda på mer än 60 länder runt om i världen. Savills i Sverige tillhandahåller bred expertis till både lokala och internationella kunder. Vi erbjuder rådgivning inom fastighetstransaktioner, corporate finance, värdering, analys och due diligence, uthyrning, fastighetsförvaltning och projektledning.