Savills vinner nytt förvaltningsuppdrag för Union Investment i Stockholm

Savills vinner totalförvaltningsuppdraget av Uggleborg 14 även kallad Sthlm HUB

Savills har fått förtroendet att ansvara för förvaltningen av Union Investments senaste förvärv fastigheten Uggleborg 14 även kallad Sthlm HUB på Vasagatan 12 i Stockholm CBD. Fastigheten på cirka 6000 kvadratmeter innehåller kontors- och retailhyresgäster och är sedan en tid tillbaka fullt uthyrd. Uppdraget tillträddes 20 juni.

”Vi valde att ge Savills uppdraget då vi känner ett stort förtroende för deras förvaltningsmodell och personal”, säger Volker Noack, Union Investment Real Estate GmbH.

”Vi ser fram emot att fortsätta utveckla vårt samarbete med Union Investment och växa inom förvaltningen av kommersiella fastigheter, ett segment där vi hittat stora möjligheter att skapa värde för våra uppdragsgivare”, säger Anders Nyström vd och koncernchef, Savills i Sverige.

Anders Nyström, vd och koncernchef Savills i Sverige,

+46 736 820 300 eller anystrom@savills.se

Savills är en av världens ledande fastighetsrådgivare med 30 000 anställda och över 700 kontor i 60 länder runt om i världen. Savills i Sverige tillhandahåller bred expertis till både lokala och internationella kunder. Vi erbjuder rådgivning inom fastighetstransaktioner, värdering, analys och due diligence, uthyrning, fastighetsförvaltning, projektledning och fastighetsdrift. Läs mer på www.savills.se