Stark start av Savills uthyrningsteam i Västra Sverige

Året har börjat bra för Savills uthyrningsteam i Västra Sverige med flera exklusiva uppdrag och uthyrning av cirka 7 000 kvadratmeter under första kvartalet. Savills ambition i regionen är att bli dubbelt så stora inom tre år.

Savills har etablerat sig på kort tid i Västra Sverige. I september i fjol inledde Nils Åke Rydqvist, Adam Wilson och Kim Grüneberger arbetet med att bygga upp ett uthyrningsteam i Västra Sverige.

-  Vi har under första kvartalet hyrt ut ca 7 000 kvm vilket är mycket bra för den tidiga delen av året. Vi har också fått flera exklusiva uppdrag, bland annat 10 000–15 000 kvadratmeter industri och logistik i Hisings Kärra och ett utvecklingsprojekt i Sisjön med i dag 4 500 kvadratmeter lager som skall utvecklas till butiksyta. Kvartalet avslutades med en uthyrning för Nordika till XL Jump med 2 100 kvm i Partille, säger Nils Åke Rydqvist, regions- och uthyrningschef i Västra Sverige.

Savills knyter stora förhoppningar till fastighetsmarknaden i Västra Sverige.

-  Vår satsning i Västra Sverige har fått en lyckad start och vi tror mycket på fastighetsmarknaden här. Vår förhoppning är att fortsätta vår expansion och bredda vårt tjänsteutbud för att nå vårt mål att bli dubbelt så stora inom tre år, säger Anders Nyström, vd och koncernchef för Savills i Sverige.

För ytterligare information kontakta:

Nils Åke Rydqvist, region- och uthyrningschef, Västra Sverige
+46728544451 eller narydqvist@savills.se

Anders Nyström, vd och koncernchef Savills i Sverige
+46736820300 eller anystrom@savills.se

Savills är ett världens ledande fastighetsrådgivningsföretag med 30 000 anställda i över 700 kontor spridda på mer än 60 länder runt om i världen. Savills i Sverige tillhandahåller bred expertis till både lokala och internationella kunder. Vi erbjuder rådgivning inom fastighetstransaktioner, corporate finance, värdering, analys och due diligence, uthyrning, fastighetsförvaltning och projektledning.