Bolån på flakmoppe ger besökarrekord på SBAB:s sajt

Bolån på flakmoppe ger besökarrekord på SBAB:s sajt SBAB:s pågående kampanj, med hemkörning av bolån på flakmoppar, har lett till besöksrekord på bolåneföretagets webbplats. Sajten hade under föregående vecka hela 60.400 unika besökare. Detta är 16.500 fler än det tidigare rekordet från förra höstens kampanj med rea på bolån via Internet. Normalt har SBAB:s sajt cirka 25.000 besökare per vecka. - Flakmopparna är både folkliga och mobila, så långt ifrån banken man kan komma. Med hjälp av flakmopparna kommer SBAB hem till kunderna - det gör nog inte banken, säger Annelise Jansson, informationschef på SBAB. SBAB har i tidigare kampanjer utmanat bankerna med bland annat sandwichgubbar, bolånekontor i reklampelare och bolån på burk. Hemkörning av bolån på flakmoppe ska avdramatisera bolåneförfarandet och visa hur enkelt det kan vara att lägga om sina lån. - Under förra veckan har vi kört hem bolån i Göteborg. Under denna veckan kommer flakmopparna att inta Stockholm, säger Annelise Jansson. SBAB kompletterar de specialbyggda flakmopparna (försedda med katalysatorer för att värna om miljön) med en kampanj utomhus, på Internet och i lokala morgon- och kvällstidningar. Dessutom visas en reklamfilm i TV4. TBWA är SBAB:s reklambyrå. För mer information, kontakta: Annelise Jansson, informationschef SBAB, på 08-614 43 55, 0706-37 12 72 eller annelise.jansson@sbab.se Johan Öhlin, projektledare TBWA, på 0734-40 00 29 eller johan.ohlin@tbwa.se För mer information om SBAB, se www.sbab.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/19/20030519BIT00240/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/19/20030519BIT00240/wkr0002.pdf