Förändring i SBAB:s styrelse

Förändring i SBAB:s styrelse Vice ordförande Christina Ragsten-Pettersson, Departementsråd i Näringsdepartementet, lämnar fr.o.m. den 2004-10-27 SBAB:s styrelse med anledning av att hon tillträder en befattning inom Nordea den 1 december 2004. Christina Ragsten-Pettersson har varit styrelseledamot i SBAB sedan 1999. SBABs styrelse utgörs från 2004-10-27 av: Claes Kjellander Styrelseordförande VD Jones Lang La Salle AB Jan Berg Styrelseledamot Civilingenjör Per Erik Granström Styrelseledamot Riksdagsledamot, Sveriges Riksdag Kerstin Grönwall Styrelseledamot Projektledare Folksam Helena Levander Styrelseledamot Grundare och styrelseorf. i Nordic Ivestor Services AB Lars Linder-Aronson Styrelseledamot VD Ventshare Management AB Michael Thorén Styrelseledamot Departementssekr. Näringsdep. Anders Blom Styrelseledamot Arbetstagarrepresentant För ytterligare information, kontakta Eva Cederbalk, VD SBAB, tel 08-614 43 01 eller 0705-23 23 02 eller eva.cederbalk@sbab.se Lena Hedlund, chef Kommunikation SBAB, tel 08-614 38 49 eller 0708-58 0725 eller lena.hedlund@sbab.se SBAB är det bankoberoende bolåneföretaget, som på ett effektivt och lönsamt sätt ska bidra till konkurrens och mångfald på bolånemarknaden. Vi är den främsta utmanaren på bolånemarknaden, med en marknadsandel om 17,0 procent på företagsmarknaden och en marknadsandel om 8,2 procent på privatmarknaden. SBAB erbjuder bolån via Internet och telefon. Cirka 50 procent av våra privatkunder söker lån via Internet, vilket är en av anledningarna till att SBAB kan erbjuda en av marknadens lägsta bolåneräntor. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/04/20041104BIT20180/wkr0001.pdf