Räntan i fokus på www.sbab.se

Räntan i fokus på www.sbab.se SBAB kommer från och med den 13 september och fram till den 22 september att göra en fokuserad satsning på ränteinformation via Internet. Syftet är att möta våra besökares tydliga intresse för information om räntan. Under "Ränta i fokus"-dagarna kommer SBAB löpande att lägga ut flera nya informations-tjänster med koppling till räntan. Några exempel är: · Nya frågeverktyg · Intervju med SBAB:s ekonomiska sekretariat, Irma Rosenberg, chefekonom, och Barbro Wickman-Parak, ekonom. Besökarna erbjuds också att ställa frågor till Irma och Barbro · Torsdag 19 september kl 10.00 - 11.30 kan besökarna chatta om räntor med SBAB:s ekonom Barbro Wickman-Parak · Vägledning av besökarna - vi lägger ut relevanta länkar. Om besökaren exempelvis tittar på ett diagram som beskriver den historiska ränteutvecklingen så länkar vi vidare till en skriven analys över ränteutvecklingen. Detta är SBAB:s inledande kommunikativa temasatsning. Under hösten kommer ytterligare information om särskilt viktiga teman att läggas ut på www.sbab.se. För mer information, kontakta: Annelise Jansson, informationschef SBAB, på 08-614 43 55 eller 070- 637 12 72 eller annelise.jansson@sbab.se Mars Bagger, infomaster SBAB, på 08-614 43 22 eller 070 -990 37 43 eller mats.bagger@sbab.se För mer information om SBAB, se www.sbab.se. SBAB är det bankoberoende bolåneföretaget, som på ett effektivt och lönsamt sätt ska bidra till konkurrens och mångfald på bolånemarknaden. Vi är den främsta utmanaren på bolånemarknaden, med 10.000 kunder och en marknadsandel om 21,1 procent på företagsmarknad och 241.000 kunder och en marknadsandel om 7,6 procent på privatmarknaden. SBAB erbjuder bolån via Internet och telefon. Cirka 55 procent av våra privatkunder söker lån via Internet, vilket är en av anledningarna till att SBAB kan erbjuda en av marknadens lägsta bolåneräntor. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/13/20020913BIT00660/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/13/20020913BIT00660/wkr0002.pdf