Nya ledamöter i SCAs styrelse

Nya ledamöter i SCAs styrelse SCAs nomineringskommitté har beslutat föreslå årets bolagsstämma att till nya ledamöter i styrelsen utse Indra Åsander och Rolf Börjesson. Erik Engström har avböjt fortsatt uppdrag i styrelsen då detta inte kan förenas med hans nuvarande arbetsuppgifter. Indra Åsander, född 1956, är idag chef för TeliaSoneras svenska konsumentrörelse. Rolf Börjesson, född 1942, är chef för det engelska förpackningsföretaget Rexam. Stockholm den 26 februari 2003 SVENSKA CELLULOSA AKTIEBOLAGET SCA (publ) Communications and Investor Relations För ytterligare information, kontakta gärna: Sverker Martin-Löf, ordförande, telefon: 070-574 88 08 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/26/20030226BIT00720/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/26/20030226BIT00720/wkr0002.pdf

Kärnan i SCAs verksamhet är skogen, Europas största privata skogsinnehav. Kring denna unika resurs har vi byggt en välutvecklad värdekedja baserad på förnybar råvara från våra egna och andras skogar. Vi erbjuder papper för förpackningar och tryck, massa, trävaror, förnybar energi, tjänster för skogsägare och effektiva transportlösningar.Skogsbolaget SCA hade 2018 ca 4 000 anställda och en försäljning på 18,8 miljarder kronor. SCA grundades 1929 och har sitt huvudkontor i Sundsvall. För mer information, besök www.sca.com.