Scan foodservice inspirerar med ny kundanpassad hemsida

Den nya hemsidan Scanfoodservice.se riktar sig till kunder inom restaurang och storhushåll. Produktinformation, inspiration i köket och kunskap om kött presenteras på lättnavigerade och funktionella sidor. Under hösten kommer en gästskribent inspirera kring ämnet godare och lönsammare kök.

Syftet med nya scanfoodservice.se är att ge kockar och kökspersonal inspiration genom både recept och kunskap om kött. Recepten presenteras utifrån huvudråvara eller tillagningssätt. Satsningen på kunskap kommer, utifrån ett av Scans viktigaste kärnvärden kunskap och erfarenhet. På sajten, som även är hopkopplad med Scan.se, finns information om kött och hur man tillagar kött.

- Vår nya hemsida riktar sig direkt till våra kunder och utgår från deras behov. Stort fokus har lagts på användarvänligheten och hemsidan blir navet för vår kommunikation. Matinspiration och köttkunskap är i centrum. Vi vill också dela med oss av handfasta tips och trix att tillämpa i köket, säger projektledare Sara Bergqvist, Scan.

Under hösten startar en gästskribentsserie, som fokuserar på att ge tips om hur lönsamhet skapas i köket och att ge inspiration i form av recept.

För Scan foodservice blir hemsidan ytterligare ett verktyg för att tydliggöra det svenska ursprunget på produkterna. Det går snabbt och enkelt att hitta all produktinformation, samtidigt som kunden får en tydlig och inspirerande helhetsbild.

Sara Bergqvist, projektledare, Scan tfn: 08-725 83 44
Laila Romu, kommunikatör, HKScan Sverige, tfn: 0511-252 19

Varumärket Scan ägs av Scan AB, som ingår i koncernen HKScan, ett av norra Europas största livsmedelsföretag inom kött, charkuterivaror och färdigmat. Scan AB omsätter 9,4 Mdr SEK och har 2 500 medarbetare. HKScan-koncernen har 11 000 medarbetare och en omsättning som uppgår till 22,5 Mdr SEK.

projektledare Sara Bergqvist, Scan