Scan lanserar ny råkorv med smak av chili och oregano

Scan utökar nu sitt råkorvssortiment med en ny korv med smak av chili och oregano. Råkorven fick ett fantastiskt mottagande både av handeln och konsumenterna förra året och har blivit en efterfrågad produkt året om, även om den stora försäljningen är under grillsäsongen.

– Den nya varianten heter Chili & Oregano. Precis som de andra håller den 95 procents kötthalt, men den är lite hetare i smaken och blir därför ett perfekt komplement till våra övriga tre varianter som alla kommer att finnas kvar i sortimentet säger Ann Baker, produktchef korv HKScan Sverige.

Råkorvar är färska korvar som inte är värmebehandlade och därför skall förvaras i max 4°C. De innehåller dessutom mjölksyrabakterier vilket förlänger hållbarheten och gör att korvarna smakar mer.

Scans råkorvar passar mycket bra att steka och grilla eller att använda som smaksättning i till exempel köttfärssåser och grytor. Låt råkorvarna spela huvudrollen i sommarens grillmiddagar eller ät den som en lyxig väntkorv i väntan på att resten av middagen ska bli färdig.

Scans råkorvar säljs i 390g förpackningar med 6 st korvar i varje förpackning. Hållbarheten är 21 dagar och snittpriset är 59,90 kr per förpackning.

Janne Nordlund Othén, PR & communications manager

Tel: 08 725 8558 Mail: Janne.NordlundOthen@hkscan.com

Ann Baker, produktchef korv

Tel: 08 725 8025 Mail: ann.baker@hkscan.com

Pressjour HKScan Sverige

Scan – Smaken av Sverige

Scan står för svensk kvalitet i smak, hantverk och djuromsorg. Alla produkter från Scan kommer från djur som är födda, uppfödda, slaktade och styckade i Sverige. Kärnan i Scan är hantverket och kontrollen över hela kedjan - från gården till bordet. Scans resa började för mer än 100 år sedan. Ända sedan dess har vi varit Smaken av Sverige. Läs mer på: www.scan.se.

OM HKSCAN
HKScan är Nordens ledande köttexpert. Vi säljer, marknadsför och producerar högkvalitativa och ansvarsfullt producerade produkter av gris, nöt, kyckling och lamm liksom charkvaror och färdigmat under starka varumärken. De mest kända varumärkena i Sverige är Scan och Pärsons. Våra kunder finns inom detaljhandeln samt food service-, industri- och exportsektorerna. Våra hemmamarknader utgörs av Finland, Sverige, Danmark och Baltikum. Vi exporterar produkter till ca 50 länder. År 2014 hade HKScan en omsättning på cirka 2,0 miljarder euro och omkring 7 700 anställda.

Den nya varianten heter Chili & Oregano. Precis som de andra håller den 95 procents kötthalt, men den är lite hetare i smaken och blir därför ett perfekt komplement till våra övriga tre varianter som alla kommer att finnas kvar i sortimentet.
Ann Baker, produktchef korv HKScan Sverige