Delårsrapport första kvartalet 2017

Report this content

Delårsrapporten för ScandBook Holding AB (publ) omfattar perioden 2017-01-01 – 2017-03-31

Första kvartalet 2017 i sammandrag

•  Nettoomsättningen uppgick till 73,0 mkr (63,3 mkr)
  •  Resultat före av- och nedskrivningar (EBITDA) uppgick till 5,3 mkr (3,9 mkr)
  •  Rörelseresultatet (EBIT) uppgick till 0,4 mkr (-0,7 mkr)
  •  Resultat efter skatt uppgick till -0,0 mkr (-1,0 mkr)
  •  Resultat per aktie uppgick till -0,09 kr per aktie (-0,33 kr)

För ytterligare information vänligen kontakta:

Paulius Juska, VD ScandBook Holding AB, telefon 370 68606069, paulius.juska@scandbook.lt

Om ScandBook

Koncernen består av moderbolaget ScandBook Holding AB och dotterbolagen ScandBook AB och ScandBook UAB, där moderbolaget bedriver koncernadministrativa uppgifter. ScandBook AB producerar limbundna böcker, främst bestående av skönlitteratur i både hårdband och mjukband, ScandBook UAB producerar främst pocketböcker men gör även bokdisplayer.  Bolagen fokuserar på svartvitt tryck och tryckningen sker både digitalt och i offset. Utöver böcker erbjuder ScandBookAB och ScandBook UAB specialeffekter och ytbehandlingar av trycksaker. Vi kan genomföra samtliga moment i tillverkningen internt. Med andra ord kontrollerar vi kedjan ifrån sättning och pappersval till slutkvalitet på den färdiga produkten. Detta är en stor konkurrensfördel då det innebär korta ledtider och kostnadsbesparingar för våra kunder.

Affärside: ScandBook skall skapa god lönsamhet genom att vara kundens förstaval som samarbetspartner vid produktion av böcker.

Vision: ScandBooks vision är att utvecklas till en integrerad leverantör som tar ett helhetsgrepp om bokförlagens samtliga behov för tillverkning och distribution av böcker.

ScandBooks aktie är noterad på NASDAQ OMX First North med kortnamnet SBOK. Certified Adviser är Erik Penser Bankaktiebolag. Mer information om bolaget finns på www.scandbook.se