Ruben Aronsson till Scandiaconsult

Ruben Aronsson till Scandiaconsult Ruben Aronsson, VD för Stålbyggnadsinstitutet och tidigare VD för Jacobsson & Widmark, går till Scandiaconsult och blir chef för Region Öst, med över 200 medarbetare och en mångfald komplexa projekt, från Arlanda flygplats och Tranebergsbron till Södra Länken. - Stockholmsregionen är inne i ett expansivt skede med många spännande projekt på gång. Med Ruben Aronssons tekniska kompetens och gedigna erfarenhet från att leda konsultverksamhet får vi en stark och kompetent ny chef till Region Öst. Han blir en värdefull person för oss, både i koncernen som helhet och i Stockholmsregionen, säger Torbjörn Torell, VD och koncernchef i Scandiaconsult. Ruben Aronsson är civilingenjör, VoV, från KTH och har läst till en MBA- examen i Storbritannien. Han har under sin karriär varit teknisk attaché i London, VD för Tyréns Byggkonsult, VD för J&W och är för närvarande VD vid branschforskningsorganet Stålbyggnadsinstitutet. Ruben Aronsson har även arbetat med utbildningsfrågor inom KTH, samt med utveckling och marknadsföring inom svenska och internationella stålbyggnadsorganisationer. - Efter ett par roliga års arbete med forsknings- och utvecklingsfrågor ska det bli spännande att komma tillbaka i kommersiell verksamhet. Scandiaconsult är just nu branschens mest intressanta företag, säger Ruben Aronsson. Frågor besvaras av verkställande direktör och koncernchef Torbjörn Torell, tfn 08-615 60 00 eller Ruben Aronsson, tfn 0709-14 65 30. Scandiaconsult, med 1800 medarbetare på 50 orter i Sverige, Norge och Finland är ett ledande tekniskt konsultföretag på den nordiska marknaden. Koncernen erbjuder helhetslösningar inom olika teknikkompetenser från idé och analys över projektering och projektledning till drift och underhåll. Scandiaconsult omsätter 1,4 miljarder och är noterat på OM Stockholmsbörsens A-lista. För mer information se www.scc.se. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/29/20000629BIT00540/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/29/20000629BIT00540/bit0002.pdf