Ulf Persson till Scandiaconsult

Ulf Persson till Scandiaconsult Ulf Persson har utsetts till ny chef för Region Syd inom Scandiaconsult Sverige AB. Region Syd består av 160 medarbetare. Ett flertal komplexa projekt pågår inom regionen, däribland det nya uppdraget med riksväg 50 vid Motala och den fortsatta miljögranskningen vid Hallandsås. Gösta Ericson, nuvarande chef för Region Syd, arbetar vidare inom Scandiaconsult och kommer på heltid ägna sig åt projekt- och tekniksamordning samt som projektledare med fokus på stora projekt. Gösta Ericson övergår därmed till SCC Projektledning AB. Ulf Persson kommer närmast från Skanska Teknik AB där han arbetar som avdelningschef för Hus Syd. Ulf är 37 år och civilingenjör, VoV, från Lunds Tekniska universitet. Han har sedan examen 1989 arbetat som byggnadskonstruktör på dåvarande Riksbyggen Konsult och sedan 1993 med olika arbetsuppgifter inom Skanska Teknik, de senaste två åren som avdelningschef. - Södra Sverige är inne i ett expansivt skede med många intressanta projekt på gång. Med Ulf Perssons erfarenhet och goda marknadskännedom får vi en stark och kompetent ny chef till Region Syd. Samtidigt förstärker vi oss med Gösta Ericson som ett tungt namn inom projektledning, säger Torbjörn Torell, VD och koncernchef i Scandiaconsult. - Scandiaconsults stora utvecklingsmöjligheter och kompetensbredd har varit avgörande faktorer för mig i mitt val att anta utmaningen att leda Scandiaconsults verksamhet i Region Syd. Jag ser med stor entusiasm fram emot att lära känna medarbetarna och deras kunnande ännu bättre, säger Ulf Persson. Datum för Ulf Perssons tillträde på den nya posten som chef för Scandiaconsults Region Syd är ännu inte fastställt. Frågor besvaras av Torbjörn Torell, VD och koncernchef i Scandiaconsult, tfn 08-615 60 00 eller Ulf Persson tfn 070-694 43 98. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/26/20011126BIT00830/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/26/20011126BIT00830/bit0002.pdf