Scandic tecknar nordiskt callcenter-avtal med Transcom

Scandic Hotels, Nordens största hotelloperatör, har förnyat och utökat samarbetet om callcenter-tjänster med Transcom Worldwide. Avtalet som avser en treårsperiod omfattar tjänster inom försäljning samt kund- och medlemsservice i Norden på lokalt språk.

Närmare 70 procent av Scandics försäljning sker i dag via bolagets egna distributions-kanaler, där försäljning via callcenter utgör cirka tio procent. Med det nya avtalet förväntas, förutom en förbättrad kundservice, även konverteringen inom kanalen att öka ytterligare samt direkta samordningsvinster när all verksamhet samlas till en ort.

Genom att centralisera alla funktioner och länder via Transcom kan vi nu erbjuda våra kunder samma professionella kvalité på alla nordiska marknader. En synergi-effekt är dessutom att vår verksamhet effektiviseras och optimeras då vi arbetar tillsammans med en professionell aktör som har erfarenhet av att hantera kunder i flera länder, säger Thomas Engelhart, Kommersiell direktör Scandic.

Thomas Engelhart, Kommersiell direktör
E-post:
thomas.engelhart@scandichotels.com

Ann-Charlotte Johansson, Kommunikations- & IR-direktör
E-post:
ann-charlotte.johansson@scandichotels.com

Scandic är det största hotellföretaget i Norden med 14 400 medarbetare och med ett nätverk av närmare 230 hotell fördelat på cirka 44 000 hotellrum i drift eller under utveckling. Scandic Friends är Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen med 1,7 miljoner medlemmar. Ett ansvarsfullt företagande är en del av Scandics DNA och Scandic är vald till ‘best hotel brand’ i Norden (BDRC). Scandic är sedan 2 december 2015 noterat på Nasdaq Stockholm. www.scandichotelsgroup.com