Nya Scandic Hotel Mölndal slår upp portarna

Nya Scandic Hotel Mölndal slår upp portarna Nu går flyttlasset för Scandic Hotel Mölndal i Åbro industriområde, in till Mölndal Centrum. Den nya adressen blir Barnhemsgatan 23. Den 15 maj slår nya Scandic Hotel Mölndal upp portarna. "Hotellet har en öppen planlösning. Från entrén ser man till exempel in i restaurangen, det finns inga dörrar som stänger av, säger Jürgen Bieniok, hotelldirektör på Scandic Hotel Mölndal. Nya Scandic Hotel Mölndal har 208 rum varav 179 rökfria. Samtliga rum är till 97% återvinningsbara och har trägolv, bad eller dusch, datoruttag, strykjärn och hårtork. På sjätte våningen, högst uppe i hotellet finns en relaxavdelning med både bubbelpool och dam- och herrbastu. Den officiella invigningen äger rum den 24 augusti. För ytterligare information kontakta: Lars Sjölander, affärsområdeschef Sverige, Scandic Hotels AB, @0709-73 51 41 Jürgen Bieniok, hotelldirektör Scandic Hotel Mölndal @031-751 52 15 Scandic Hotels AB är Nordens ledande hotellföretag med 133 hotell i 10 länder. Scandics strategi är att vara en renodlad hotelloperatör. Affärsidén är "att erbjuda många människor det mest prisvärda hotellboendet, både under arbete och fritid". Scandic Hotels AB (publ) Box 6197, 102 33 Stockholm Tfn:08-517 350 00, Fax:08-517 352 80 E-mail: info@scandic-hotels.com, Internet: www.scandic-hotels.com Org. nr.: 556299-1009 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/15/20000515BIT00610/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/15/20000515BIT00610/bit0002.pdf