Star Hotel Sollentuna och Umeå Plaza blir Scandic Hotel

Star Hotel Sollentuna och Umeå Plaza blir Scandic Hotel Den 1 juli 2000 byter Provobis-hotellen Star i Sollentuna och Umeå Plaza namn till Scandic Hotel Star Sollentuna och Scandic Hotel Plaza Umeå. Detta innebär att de båda hotellen till fullo kommer att ingå i Scandics drifts-, försäljnings- och marknadssystem. Dessa är de första Provobis hotellen som byter namn till Scandic efter Scandics förvärv av Provobis kedjan som blev klart den 15 juni. Övriga Provobis hotell kommer senare i höst att byta namn till Scandic och inordnas i Scandics system. "Vår ambition är att bibehålla och fortsätta utveckla alla de fördelar och särprägel som Provobis-hotellen står för idag. Som gäst ska du känna igen dig på hotellen även i framtiden, samtidigt som vi hoppas att gästerna också ska uppskatta de ytterligare fördelar som Scandic kan erbjuda", säger Anders Lilius, vVD på Scandic Hotels. För ytterligare information, vänligen kontakta: Anders Lilius, vVD, tel.08-517 351 19 Gunnar Brandberg, Direktör Kommunikation, tel. 08-517 352 12 el. 0709-73 52 12 Scandic Hotels är Nordens ledande hotellföretag med 153 hotell i 10 länder, varav merparten i Norden. Scandics strategi är att vara en renodlad hotelloperatör och affärsidén är att "erbjuda många människor det mest prisvärda hotellboendet, både under arbete och fritid". Scandic Hotels AB (publ). Box 6197, 102 33 Stockholm, Sverige Tel:08-517 350 00. Fax: 08-517 352 70 E-mail: info@scandic-hotels.com Internet: www.scandic-hotels.com Org. nr.: 556299-1009 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/30/20000630BIT00050/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/30/20000630BIT00050/bit0002.pdf