En annorlunda lördag

En annorlunda lördag [REMOVED GRAPHICS] [REMOVED GRAPHICS] Scandinavian Airlines erbjudande under hösten med över-dagen-resor till europeiska storstäder var mycket populärt. Därför kommer Scandinavian Airlines fortsatt att erbjuda kunderna denna möjlighet att enkelt och smidigt kunna besöka olika storstäder. [REMOVED GRAPHICS] Resenären kan räkna med minst sex timmars effektiv tid på resmålet. [REMOVED GRAPHICS] --Vi blev positivt överraskade av den stora efterfrågan på våra över- dagen-resor. Därför är det extra roligt att vi fortsätter att erbjuda denna typ av resor, säger Magdalena Rohdin-Hurtig, marknadschef på Scandinavian Airlines i Sverige. [REMOVED GRAPHICS] Från Stockholm kan man välja mellan London, Milano, München, Wien, Zürich samt Köpenhamn. Från Göteborg finns även Frankfurt och Helsingfors som resmål. Resenärer i Sydsverige kan boka resa från Köpenhamn till Amsterdam, Berlin, Bryssel, Frankfurt, Helsingfors, London, München, Oslo, Paris, Stockholm samt Wien. [REMOVED GRAPHICS] Tur och returpris inom Norden från 1123 kronor och till övriga destinationer från 1569 kronor. I priset ingår skatter och avgifter. Fördelar med en över-dagen-resa är att resenären kan lämna bagaget hemma, spara hotellkostnader och semesterdagar. [REMOVED GRAPHICS] Undersökningar visar att shopping, kultur och nöje är största skälet till att man reser, näst efter sol och bad. Skandinaverna vill också resa mer, men tiden finns inte alltid. Därför kompletteras semesterresan allt oftare med flera kortare resor höst- och vintertid. [REMOVED GRAPHICS] --Att resa iväg några timmar till ett annat land är inspirerande, oavsett om man väljer att shoppa, äta en god lunch, besöka gallerier eller göra något helt annat. Vår förhoppning är att detta avbrott i vardagen ger resenärerna möjlighet att besöka nya och spännande städer, säger Magdalena vidare. [REMOVED GRAPHICS] Resor kan ske samtliga lördagar och resan kan bokas ända fram till avgång. Biljetten bokas på www.sas.se, via resebyrå eller SAS telefonförsäljning. Resan berättigar till EuroBonuspoäng. INFORMATIONSAVDELNINGEN SCANDINAVIAN AIRLINES ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/04/20030804BIT00260/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/04/20030804BIT00260/wkr0002.pdf