Kommuniké från extra bolagsstämma i Scandinavian Biogas Fuels International AB (publ)

Scandinavian Biogas Fuels International AB (publ), org.nr 556528-4733, har i dag hållit extra bolagsstämma varvid följande beslut fattades.

Beslut om riktlinjer för utseende av valberedning samt instruktioner för valberedningen

Extra bolagsstämman beslutade att anta riktlinjer för utseende av valberedning samt instruktioner för valberedningen.

Beslut om a) ändring av bolagsordningen (gränserna för aktiekapitalet och antalet aktier samt vissa redaktionella ändringar) och b) sammanläggning av aktier

Extra bolagsstämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att ändra bolagsordningen avseende gränserna för aktiekapitalet och antalet aktier. Ändringarna innebär att aktiekapitalet ska vara lägst 30 000 000 kronor och högst 120 000 000 kronor och antalet aktier ska vara lägst 15 000 000 och högst 60 000 000. Extra bolagsstämman beslutade även om vissa redaktionella ändringar av bolagsordningen. Vidare beslutade den extra bolagsstämman att genomföra en sammanläggning av aktier 1:10 genom att 10 aktier sammanläggs till en aktie. Antalet aktier i bolaget kommer efter sammanläggningen att uppgå till 16 825 696 stycken, vilket innebär ett kvotvärde om cirka 2 kronor per aktie.

Emissionsbemyndigande

Extra bolagsstämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att bemyndiga styrelsen att intill nästa årsstämma vid ett eller flera tillfällen besluta om nyemission av aktier, med eller utan avvikelse från aktieägares företrädesrätt, motsvarande högst 10 000 000 aktier (efter genomförd sammanläggning), att betalas kontant, genom apport och/eller genom kvittning. Bemyndigandet gäller vid sidan av det bemyndigande som beslutades av årsstämman den 25 juni 2020 (dock med beaktande av beslutad sammanläggning).

För ytterligare information vänligen kontakta:
Matti Vikkula, VD och koncernchef
Telefon: +46 (0) 70 597 99 38