Scandinavian Biogas har idag återbetalt obligationslånen 2016/2020

Scandinavian Biogas Fuels International AB (publ) (”Scandinavian Biogas” eller ”Bolaget”) har idag återbetalt Bolagets utestående obligationslån 2016/2020 om 230 MSEK (ISIN SE0007784111).

Återbetalningen har gjorts med en kreditfacilitet som uppgår till totalt 200 MSEK. Kreditfaciliteten har en löptid upp till 24 månader.

CEO Scandinavian Biogas
+46 (0) 70-597 99 38

Scandinavian Biogas är idag en av Sveriges största privata producenter av biogas som fordonsbränsle. Bolaget driver även en produktionsanläggning för förbehandling av matavfall och industriellt organiskt avfall, samt en anläggning för produktion av rå biogas i Sydkorea och en anläggning för produktion av flytande biogas i Norge.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Scandinavian Biogas Fuels International AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning nr 596/2014. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 10 februari 2020 kl.12:30 CEST.