Scandinavian Biogas inbjuder till stämmopresentation och kvartalsrapportpresentation den 29 april

Scandinavian Biogas Fuels International AB (publ), en ledande nordisk producent av biogas som fordonsbränsle samt gödningsmedel, inbjuder till informationsmöte samt kvartalsrapportpresentation med anledning av att bolaget på torsdagen den 29 april kommer att hålla årsstämma 2021, samt publicera delårsrapport för första kvartalet 2021

Årsstämman hålls genom poströstning innebärande att stämman genomförs utan fysisk närvaro av aktieägare, ombud eller utomstående. För att upprätthålla kontinuitet i aktieägardialogen bjuder bolaget in till en stämmopresentation via TEAMS kl 10 där styrelsens ordförande Göran Persson och CEO Matti Vikkula håller en stämmopresentation på svenska kl 10.00-10.20. För att delta , klicka här eller besök www.scandinavianbiogas.se för länk till mötet.

Delårsrapporten för första kvartalet 2021 publiceras kl 07:30 den 29 april och Scandinavian Biogas bjuder in till en rapportpresentation via TEAMS kl 11:20 där CEO Matti Vikkula och CFO Anna Budzynski håller en kort presentation med efterföljande frågestund. För att delta klicka här eller besök www.scandinavianbiogas.se för länk och tillgång till presentationsmaterial som laddas upp cirka en timme innan presentationen som hålls på engelska.

Stämmotal och presentation kommer att spelas in via TEAMS-appen och publiceras på hemsidan i efterhand.

Inget fysiskt möte kommer att hållas.

Anna Budzynski, CFO Scandinavian Biogas
Email: anna.budzynski@scandinavianbiogas.com

Scandinavian Biogas är en ledande nordisk producent av biogas som fordonsbränsle samt gödningsmedel. Biogasen som är CO2-neutral är utvunnet ur avloppsslam och avfall från hushåll och lantbruk samt industriellt organiskt avfall. Idag finns anläggningar i Sverige, Norge och Sydkorea. Under 2020 levererade företaget 354 GWh till marknaden. Scandinavian Biogas har 92 anställda och hade 2020 en total omsättning på 455 MSEK (proforma). Huvudkontoret ligger i Stockholm och bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm First North Premier, Bolagets Certified Adviser är Erik Penser Bank AB, telefon: +46 (0)8-463 80 00, certifiedadviser@penser.se. www.scandinavianbiogas.com

Taggar: