Dr Sannas AB (publ) byter namn till Scandinavian Health Innovations AB (publ)

Namnbytet skedde den 20 mars 2019 och är ett led i den nya expansionsstrategi som Dr Sannas AB (publ):s (”Dr Sanna” eller ”Bolaget”) styrelse arbetar utefter. Det nya namnet är Scandinavian Health Innovations AB (publ) (”SHI”) och SHI äger 100 procent av dotterbolaget Dr Sannas Sweden AB där verksamheten under varumärket Dr Sannas fortsätter som tidigare.

Den 7 december 2018 meddelade Bolaget att styrelsen föreslår att extra bolagsstämman den 17 januari 2019 beslutar om nytt namn. Idag har det, av den extra bolagsstämman, föreslagna nya bolagsnamnet Scandinavian Health Innovations AB (publ) blivit registrerat hos Bolagsverket. Namnbytet sker som tidigare kommunicerats av strategiska skäl för att underlätta den expansionsstrategi som styrelsen arbetar utefter. SHI äger 100 procent av dotterbolaget Dr Sannas Sweden AB där verksamheten under varumärket Dr Sannas fortsätter som tidigare. Bolaget äger även det helägda dotterbolaget Dr Sannas International AB. Aktieägare i SHI äger därmed fortfarande Dr Sannas verksamhet i sin helhet och målsättningen är att under kommande år öka tillväxttakten genom synergiförvärv och förvärv av bolag inom, för nuvarande bolag, nya affärsområden som på sikt kommer kunna öka tillväxttakten och ge mervärde för Bolagets kunder och aktieägare.

”Vår verksamhet påbörjades i december 2015 med en tydlig mission: Vi vill göra det enklare att leva ett hälsosamt liv. SHI kommer fortsatt att arbeta med samma mission och namnbytet sker i huvudsak för att uppnå ökad tillväxt och framöver kunna bredda verksamheten. Styrelsen i SHI kommer att arbeta mer på en strategisk nivå för att skapa mervärde för befintliga och kommande dotterbolag. Detta i huvudsak genom förvärv och nya varumärken. Dr Sannas Sweden AB fortsätter sin expansionsresa med samma team som tidigare där styrelse nu består av ordförande Dr. Sanna Ehdin och ledamöterna Dr. Susanna Hartmann-Petersen, Louise Dufwa, och undertecknad. Jag ser fram emot att under våren 2019 berätta mer om våra kommande planer utöver Dr Sannas Sweden ABs fortsatta expansion”, säger Daniel Ehdin, VD i Dr Sannas.

Från och med den 26 mars 2019 handlas aktien under namnet Scandinavian Health Innovations AB (publ) och kortnamnet hos NGM Nordic MTF är SHI MTF.