Dr Sannas AB (publ) skriver avtal med EVD

Dr Sannas AB (publ) (”Dr Sannas” eller ”Bolaget”) har skrivit ett samarbetsavtal med EVD som är en av de marknadsledande distributörerna till Svenska hälsokostbutiker. Avtalet skrivs med EVD och innebär i första steget att de kommer erbjuda alla ca 60 stycken Hälsokraftsbutiker och EVDs samtliga kunder hela Dr Sannas sortiment från och med vecka 37.

Dr Sannas har skrivit avtal med EVD (EgenVårdDistribution i Stockholm AB) som är en av de marknadsledande distributörerna till Svenska hälsokostbutiker och ingår i koncernen Hälsokraft HK Holding AB. Avtalet innebär i första steget att EVD kommer att erbjuda alla Hälsokrafts ca 60 butiker i Sverige hela Dr Sannas Hudvårds- och Rawfood sortiment från och med vecka 37. Dr Sannas produkt sortiment kommer även att erbjudas till de ca 60 övriga butiker och återförsäljare som beställer produkter via EVD. Målsättningen är att ytterligare utöka samarbetet till hösten.

– Det känns otroligt roligt att inleda ett samarbete med EVD och Hälsokraft. Vi har många gemensamma värderingar och målsättningar. Jag ser detta som början på ett långsiktigt och mycket givande samarbete för oss båda. Vi för redan diskussioner om intressanta gemensamma marknadsåtgärder till hösten/vintern som jag ser mycket fram emot att genomföra. Jag vill rikta ett stort tack till alla på EVD/Hälsokraft men framförallt till Lars och Fredrik som gjort ett strålande arbete för att vi ska komma i hamn med avtalet. Att hela vårt produktsortiment nu blir tillgängligt för ytterligare ca 120 butiker är ytterligare ett steg i vårt nuvarande expansionsresa, säger Daniel Ehdin, VD på Dr Sannas.

Om Hälsokraft och EVD
Hälsokraft är en koncern bestående av fem företag där logistikbolaget EgenVårdDistribution i Stockholm AB ingår. Kedjans butiker omsätter ca 230 miljoner genom 60 talet hälsobutiker. Hälsokraftkoncernen omsätter tillsammans med butiker närmare 400 miljoner och har en positiv utveckling.

– Jag ser mycket fram emot att erbjuda Dr Sannas produkter till våra kunder och vill varmt välkomna Dr Sannas som en del av vårt produktutbud från och med vecka 37. Dr Sannas bolag är likt oss entreprenörsledda och då blir det roligt att jobba mot gemensamma mål, säger Lars Karlsson, VD på Hälsokraft och EVD.

Denna information är sådan information som Dr Sannas AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 augusti 2018, kl. 12:00.