Dr Sannas AB (publ) välkomnar MatHem som ny återförsäljare

Dr Sannas AB (publ) (”Dr Sannas” eller ”Bolaget”) har fortsatt med försäljningsåtgärder gentemot nya potentiella återförsäljare med utökat fokus mot onlinebutiker och kan nu välkomna Sveriges största matbutik på nätet, MatHem.se som ny återförsäljare.

Dr Sannas fortsätter sitt arbete med att utveckla fler produkter samtidigt som stort fokus ligger på att göra produkterna mer tillgängliga. Bolaget har under våren ökat fokus från bara fysiska butiker till att även utöka antalet online återförsäljare. Detta har nu resulterat i att hela Dr Sannas sortiment kommer vara tillgängligt hos Sveriges största matbutik på nätet, MatHem.se från och med vecka 23.

-        Jag vill såklart passa på att varmt välkomna MatHem.se som ny återförsäljare av Dr Sannas produkter. De välkomnas i spännande tid då vi under maj precis genomfört fyra produktlanseringar och fortsätter vår expansionsresa. Genom att hela vårt produktutbud snart finns tillgängligt på MatHem.se kan våra nuvarande och kommande kunder beställa våra produkter tillsammans med sina matvaror och dessutom få möjlighet till snabb leverans. Vi ser fram emot ett långsiktigt och givande samarbete tillsammans med MatHem, säger Daniel Ehdin, VD på Dr Sannas.

Om MatHem
MatHem är Sveriges största matbutik på nätet och har fått flertalet utmärkelser sedan start. År 2010 och 2011 utsågs MatHem.se till Sveriges bästa matbutik och år 2012 och 2013 till Sveriges bästa matsajt. Nu senast fick MatHem priset för Årets Bästa E-handlare 2017 vid prisutdelningen på Emeet Helsingborg och de blev nyligen utsedda till Årets Ekobutik 2018. Omsättningen 2016 uppgick till 975 MSEK. Bland MatHems ägare hittar vi bl.a. riskkapitalbolaget Verdane Capital Advisors, H&M:s vd Karl Johan Persson (via bolag), Clas Ohlsson och Anders Holch Povlsenoch (via bolag).

Dr Sannas erbjuder naturliga produkter inom hudvård och kost. Samtliga innehåller de allra finaste ekologiska och vildplockade ingredienserna från naturen – noga utvalda komponenter som var och en fyller en viktig funktion, www.drsannas.se. Augment Partners AB, tel. +46 8 505 651 72, är Dr Sannas Mentor.