Dr Sannas AB (publ) vinner andra plats i ”Årets Produkt” hos Organic Beauty Awards

Dr Sannas AB (publ) (”Dr Sannas” eller ”Bolaget”) Multi Cream kom på andra plats i det prestigefulla priset årets produkt hos Organic Beauty Awards. Bolagets grundare Dr Sanna Ehdin intervjuas om utmärkelsen.

På mässan Green Beauty Day delades det prestigefulla priset ut för årets produkt. Dr Sannas Multi Cream var en av 14 nominerade produkter utvalda av en expert jury och därefter är det folkets röst som avgör. På Green Beauty Day i Stockholm lördagen den 5e maj kom Dr Sannas Multi Cream på andra plats i priset för årets skönhetsprodukt. Stort Grattis till vinnaren Maria Åkerbergs Papaya Peeling.

Kort intervju med Dr Sannas Ehdin:

Hur känns det att Dr Sannas Multi Cream fick en andra plats i årets skönhetsprodukt på Organic Beauty Awards?

-       Det känns såklart fantastiskt roligt. Jag har jobbat målmedvetet sedan start tillsammans med vår VD Daniel Ehdin för att bygga Dr Sannas tillsammans med vårt team, aktieägare och alla våra kunder. Detta pris delar jag tillsammans med dem så jag vill passa på att rikta ett stort tack till alla som bidragit.

Varför tror du att den kom på andra plats av alla naturliga och ekologiska produkter?

-       Jag tycker att alla våra produkter är i en klass för sig. De innehåller de bästa naturliga ingredienserna som är skonsamma för kroppen och naturen utan att tumma på vare sig skin feel eller effekt. Multi Creamen är inget undantag och jag tror att den stora framgången ligger i att den passar alla människor oavsett ålder, alla har vi någonstans på kroppen där vi är torra eller har känslig hud och då passar den perfekt.

Vad händer härnäst?

-       Jag är i slutfasen med att färdigställa min 16e bok som jag kommer att släppa i september i samband med föreläsningsturnén Sanna Live och Dr Sannas har ytterligare två produktlanseringar nu i maj av After Sun och Energy Mix. Vi ska även börja planera lanseringen av vår kommande ansiktsserie som kommer i höst. Så det är minst sagt fullt upp, som vanligt med andra ord.

Vill du veta mer? Hör av dig till info@drsannas.se

Om Dr Sanna Ehdin
Sanna Ehdin Anandala är doktor i immunologi och en av Sveriges främsta hälsopersonligheter som på riktigt startade hälsovågen i Sverige år 1999 då hon gav ut sin första bok ”Den Självläkande Människan”. Hon har sedan dess skrivit 15 böcker vilka sålt i mer än en miljon exemplar i tio länder. Hon har föreläst för över 100 000 personer och når hundratusentals varje vecka via sin blogg och socialmedia. Hon tog Dr Sannas till börsen i februari 2018 tillsammans med över 600 aktieägare där över 80% är kvinnor. Idag är hon verksam som författare, entreprenör och debattör med målsättningen att öka kunskapen om vår kropp och hur man lever ett friskare liv.

Om Organic Beauty Awards
Organic Beauty Awards syftar till att få fler att upptäcka och använda naturliga, ekologiska skönhetsprodukter. Effektiva produkter som samtidigt är bra för användarens hälsa och välmående helt enkelt. Produkterna som anmäls till 'OBA' genomgår en gedigen process för att sålla fram de absolut bästa naturliga, ekologiska skönhetsprodukterna. Produkternas kvalitet säkerställs - en kvalificerad jury testar produkterna under drygt tre månader och experter granskar produkternas påverkan på vår planet. Tävlingen arrangeras av NOC Sweden, en ideell förening för varumärken och andra som är intresserade av bättre skönhetsvård. Tävlingsledningen för 'OBA' är oberoende från enskilda varumärken.

För ytterligare information eller intervju vänligen kontakta:

Dr Sannas erbjuder naturliga produkter inom hudvård och kost. Samtliga innehåller de allra finaste ekologiska och vildplockade ingredienserna från naturen – noga utvalda komponenter som var och en fyller en viktig funktion, www.drsannas.se. Augment Partners AB, tel. +46 8 505 651 72, är Dr Sannas Mentor.