Dr Sannas byter ekonomichef (CFO)

Dr Sannas AB (publ) ("Dr Sannas" eller "Bolaget") byter ekonomichef (”CFO”) från Helena Eriksson till Jesper Yrwing till dess att en ny CFO utsätts.

Den 1 april 2019 tillträder Jesper Yrwing som ny tf ekonomichef (”CFO”) för Dr Sannas till dess att en ny CFO utsätts. Dr Sannas nuvarande CFO, Helena Eriksson, lämnar sitt uppdrag som CFO då Jesper Yrwing tillträder men hon fortsätter arbeta för Bolaget fram till slutet av april 2019 för att säkerställa en smidig övergång av sitt CFO-ansvar.

Jesper innehar en magisterexamen i ekonomi med inriktning International Business från European Business School, London. Han har lång erfarenhet som business controller och tidigare erfarenhet som CFO i det noterade bolaget Devicom. Jesper är även Styrelseordförande i Bolaget.

-       Vi är verkligen inne i en spännande tid. Vi är mitt i ett händelserikt kvartal där vi bokföringsmässigt övergår till koncernredovisning samtidigt som vi har som målsättning att framöver genomföra förvärv. Detta ställer höga krav på vår ekonomifunktion. Det har varit fantastiskt att arbeta med Helena Eriksson och nu när bolaget går in i en ny fas passade det väl för henne att gå vidare mot nya utmaningar. Jag vill passa på att tacka henne för hennes gedigna arbete samtidigt som jag vill önska Jesper varmt välkommen i rollen som tf CFO. Jag har haft förmånen att arbeta med Jesper i styrelsearbetet och ser fram emot att han även får möjlighet att tillföra ytterligare värde till Bolaget i rollen som tf CFO, säger Daniel Ehdin, VD i Dr Sannas.

Denna information är sådan information som Dr Sannas AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 19 mars 2019, kl. 14.20.