• NOSIUM AB/

Scandinavian Health Innovations senaste investering Organic Inspirations AB har avslutat sin emission

Scandinavian Health Innovations ABs (publ) (”SHI” eller ”Bolaget”) har tidigare meddelat att Bolaget tecknat aktier i företaget Organic Inspirations AB:s (”Organic Inspirations”) emission. Emissionen är avslutad och tillför Organic Inspirations cirka 1,1 MSEK före emissionskostnader. Investeringen är ett led i Bolagets strategiska plan att utöka koncernen med flera bolag genom såväl samarbeten som förvärv.

SHI har tidigare kommunicerat avsikten att de närmsta åren utöka koncernen med flera bolag, både genom samarbeten och förvärv. Bolaget och dess nuvarande dotterbolag har under året inlett ett samarbete med Organic Inspirations och dess tekniska plattform Ekoappen i syfte att långsiktigt kunna effektivisera och accelerera tillväxten online. Organic Inspirations är nu i en spännande fas där kapitaltillskottet genom nyemissionen säkerställer lanseringen av nya ekoappen.se och Ekoappen 2.0. SHI ser flera beröringspunkter som kommer skapa mervärde för samtliga varumärken, dess kunder och därmed också Bolagets aktieägare. Organic Inspirations erhöll teckningssedlar om cirka 1,1 MSEK till en pre-money värdering om 10 MSEK.

• Jag vill såklart rikta ett stort grattis till Ninnie och Organic Inspirations som avslutat emissionen med ett mycket lyckat resultat. Vi ser fram emot att arbeta tillsammans de kommande åren för att underlätta för medvetna konsumenter att välja naturligt, ekologiskt och hållbart. Organic Inspirations strategi ligger helt rätt i tiden och jag ser fram emot att skapa mervärde tillsammans, säger Daniel Ehdin, VD på Scandinavian Health Innovations.

Scandinavian Health Innovations AB (publ) aktie handlas sedan februari 2018 på NGM Nordic MTF under kortnamnet SHI MTF.

Daniel Ehdin, VD, daniel@shinnovations.se, tel. +46 70 862 47 40

Scandinavian Health Innovations vision är att göra det enklare att leva ett hållbart och hälsosamt liv. Vi är ett house of brands som investerar i och utvecklar innovativa varumärken som riktar sig till medvetna konsumenter. Målsättningen är att genom synergiförvärv hålla en hög expansionstakt i Sverige och utomlands. Nuvarande innehav består av de helägda dotterbolagen Dr Sannas Sweden AB, Natural Shop Europe AB och Youngevity AB, www.shinnovations.se. Augment Partners AB, info@augment.se, tel. +46 8 505 651 72, är Scandinavian Health Innovations Mentor.