• NOSIUM AB/

SHI:s dotterbolag Organic Inspirations AB lanserar sin nya plattform ekoappen.se och Ekoappen 2.0

Scandinavian Health Innovations ABs (publ) (”SHI”) dotterbolag Organic Inspirations ABs (”Organic Inspirations” eller ”Bolaget”) inleder idag sin lansering av de tekniska plattformarna ekoappen.se och Ekoappen 2.0. Lanseringen kommer att pågå löpande under september månad och flera nya funktioner kommer att presenteras.

SHI blev i början av 2020 huvudägare i Organic Inspirations AB i enlighet med SHI:s långsiktiga strategi att öka sin närvaro online och göra mer kunskap och information om hälsa och hållbarhet tillgänglig för hälsomedvetna människor.

Plattformarna Ekoappen 2.0 och ekoappen.se lanserats idag på den svenska marknaden och målsättningen är att under 2021 bli Sverige största plattform inom naturlig hälsa och hållbar livsstil samt att redan 2022 lansera plattformen internationellt på fler språk. Funktionaliteten och värdet för besökarna kommer att utvecklas under 2020-2021 med målsättning att ha en komplett content plattform redo för nya marknader under 2022.

Plattformarna och kommande funktioner har betatestats under våren och sommaren 2020 med mycket lyckat resultat. Bolaget har sett en mycket positiv utveckling av flera nyckeltal såsom antalet medlemmar, besökare, sidvisningar och nedladdningar av appen. Ekoappen 2.0 lanseras i Appstore och Google play och hela plattformen finns tillgänglig ekoappen.se.

Ekoappen har redan publicerat flertal artiklar, intervjuer och krönikor med kända profiler såsom Sanna Ehdin, Magnus Hedman, Ann Wilson, Magdalena Graaf, Erica Palmcrantz Aziz, Walter Fischer mfl. och redan under september 2020 kommer fler kända hälsoprofiler att presenteras samtidigt som nya tekniska funktioner kommer att lanseras både på ekoappen.se och i Ekoappen 2.0.

• Jag är både glad och överväldigad över den positiva responsen vi har fått från besökare och våra samarbetspartners. Detta är bara början och vi ser flera förbättringar som kommer att implementeras de närmsta veckorna och månaderna. Förbättringar som har potential att ytterligare öka tillväxttakten. Vi har investerat mycket under året och från och med september ser vi fram emot ökade intäkter i samband med lanseringen av båda plattformarna. Samtidigt avser vi att stänga vår pågående emission via FundedByMe, vilket möjliggör ytterligare investeringar i funktionalitet och tillväxt. Jag ser fram emot att under hösten och vintern fortsätta ge värde till våra medlemmar, besökare och delägare, säger Ninnie Wikström, VD på Organic Inspirations AB.

Bolaget har under våren och sommaren planerat långsiktiga samarbeten med ett 10-tal partners och flera har varit delaktiga i utvecklingsarbetet i syfte att skapa en plattform med maximalt användarvärde och engagemang. Intäktsmodellen bygger på långsiktiga samarbeten med företag och intresset har hittills varit över förväntan trots rådande marknadsläge och att plattformen ännu inte varit lanserad.

• Vi har minst sagt haft en intensiv och givande vår och sommar då vårt team har arbetat målmedvetet tillsammans med våra utvecklare och partners. Detta för att skapa en unik plattform som inte bara skapar ett högt engagemang för våra användare och värde för partners, utan att även för att den ska vara skalbar för nya marknader och språk. Jag är redan stolt över alla de fantastiska partners som har varit med under året och ser fram emot att välkomna ännu fler under de kommande månaderna. Ambitionsnivån och lanseringstakten av nya funktioner är hög och jag ser fram emot en givande och spännande höst, säger Johanna Gustafsson, COO på Organic Inspirations AB.

Daniel Ehdin, VD, daniel@shinnovations.se, tel. +46 70 862 47 40

Scandinavian Health Innovations vision är att göra det enklare att leva ett hållbart och hälsosamt liv. SHI är en venture builder som investerar i och utvecklar innovativa varumärken som riktar sig till hälsomedvetna konsumenter. Målsättningen är att genom synergiförvärv hålla en hög expansionstakt i Sverige och utomlands. Nuvarande innehav består av dotterbolagen Dr Sannas Sweden AB, Natural Shop Europe AB, Organic Inspirations AB, Eko Hälsa Sverige AB och Youngevity AB. www.shinnovations.se. Augment Partners AB, info@augment.se, tel. +46 8 505 651 72, är Scandinavian Health Innovations Mentor.