Flyttat datum för Scanias delårsrapport, första kvartalet 2003

Flyttat datum för Scanias delårsrapport, första kvartalet 2003 Datumet för offentliggörande av Scanias delårsrapport, januari - mars 2003, har flyttats. Rapporten kommer att offentliggöras 23 April 2003, istället för 25 april 2003. 23 april Delårsrapport, januari - mars 25 april Bolagstämma 23 juli Delårsrapport, april - juni 27 oktoberDelårsrapport, juli - september För ytterligare information kontakta Joanna Daugaard, tel nr 08-553 83716, mobil 070-518 3716, e-post joanna.daugaard@scania.com eller Hans- Åke Danielsson, tel nr 08-553 85662, mobil 070-346 88 11, e-post hans- ake.danielsson@scania.com. Scania är en av världens ledande tillverkare av lastbilar och bussar för tunga transporter samt industri- och marinmotorer. Med 28 300 anställda och produktion i Europa och Latinamerika är Scania en av branschens mest lönsamma tillverkare. Under 2002 blev faktureringen 47 miljarder kronor och resultatet efter finansnetto 3,7 miljarder kronor. Försäljning sker på ett 100-tal marknader och cirka 95 procent av Scanias fordon säljs utanför Sverige. Scanias pressreleaser finns på Internet, www.scania.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/03/20030203BIT00700/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/03/20030203BIT00700/wkr0002.pdf

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners ochkunder driver vi omställningen till ett hållbart transportsystem. 2018 levererade vi 88 000 lastbilar,8 500 bussar samt 12 800 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick tillmer än 137 miljarder kronor, varav cirka 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 ochär idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 52 000 medarbetare. Forskning och utveckling ärkoncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Tillverkning sker i Europa, Latinamerikaoch Asien, med regionala produktionscentrum i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av TRATON SE. För mer information besök: www.scania.com.