Scania appeals against local Tax Board's decision

Scania appeals against local Tax Board's decision The local Tax Authority of Stockholm has decided to deny Scania's claim for deduction due to a loss of SEK 2,9 billions. Scania will appeal the tax board's decision. The total effect on Scania's income can reach SEK 575 million as a maximum, in case the full deduction not will be approved. Scania is one of the world's leading manufacturers of trucks and buses for heavy transport applications, and of industrial and marine engines. With 28,200 employees and production facilities in Europe and Latin America, Scania is one of the most profitable companies in its sector. In 2002, sales totalled SEK 47 billion and income after financial items was SEK 3.7 billion. Scania products are marketed in about 100 countries worldwide and some 95 percent of Scania's vehicles are sold outside Sweden. Scania press releases are available on the Internet, www.scania.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/19/20031219BIT01190/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/19/20031219BIT01190/wkr0002.pdf

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners ochkunder driver vi omställningen till ett hållbart transportsystem. 2018 levererade vi 88 000 lastbilar,8 500 bussar samt 12 800 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick tillmer än 137 miljarder kronor, varav cirka 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 ochär idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 52 000 medarbetare. Forskning och utveckling ärkoncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Tillverkning sker i Europa, Latinamerikaoch Asien, med regionala produktionscentrum i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av TRATON SE. För mer information besök: www.scania.com.