PÅMINNELSE:Inbjudan till presskonferens

PÅMINNELSE PRESSMEDDELANDE Inbjudan till presskonferens SEB:s ekonomer presenterar ny ekonomisk-politisk prognos: När går Sverige med i EMU? SEB presenterar sin nya "Nordic Outlook" om konjunkturen och dess effekter på arbetsmarknad, budget och räntor för 2002-2003. Presskonferens tisdagen den 27 november klockan 10.00, Kungsträdgårdsgatan 8, Stockholm. Tre frågor står i centrum denna gång: · När vänder världsekonomin - hur effektiv är egentligen den ekonomiska stimulanspolitiken? · Varför är inflationen så hög trots konjunkturnedgången - när faller den? · Tidtabellen för svenskt EMU-inträde - när går vi över till fast växelkurs, och hur påverkar det kronan och räntepolitiken? Rapporten presenteras av Klas Eklund, chefekonom, och Håkan Frisén, chef för Ekonomisk Analys. Tid: Tisdag 27 november klockan 10.00 Plats: Kungsträdgårdsgatan 8, Stockholm Välkomna! Boo Ehlin Presschef Telefon 08-763 85 77 070-763 85 77 SEB är en europeisk finanskoncern framförallt för företag och finansiellt aktiva privatpersoner. SEB har 630 kontor i Sverige, Tyskland och Baltikum, med totalt 4 miljoner kunder. Av dessa är 1 miljon Internetkunder. SEB har också verksamhet i övriga Norden, Storbritannien, Luxemburg och Schweiz. Koncernens balansomslutning är 1 188 miljarder kronor och förvaltat kapital uppgår till 892 miljarder kronor. Antalet medarbetare uppgår till 20 950. Läs mer om SEB: www.seb.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/26/20011126BIT00080/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/26/20011126BIT00080/bit0002.pdf