SEB Fonder accepterar LGPs erbjudande

SEB Fonder accepterar LGP:s erbjudande SEB Fonder, som är ägare till 7,4 procent av aktierna i Allgon AB, har tagit del av erbjudandet från LGP Telecom Holding AB att erhålla 0,7 LGP- aktier för varje aktie i Allgon AB. SEB Fonder accepterar erbjudandet. SEB är en nordeuropeisk finansiell bankgrupp med tyngdpunkten på större företag, institutioner och privatpersoner. SEB har 675 bankkontor i Sverige, Tyskland och Baltikum och totalt 4 miljoner kunder, varav drygt en miljon internetkunder. Den 31 december 2002 uppgick koncernens balansomslutning till 1 241 miljarder kronor. Koncernen finns representerad i ett 20-tal länder jorden runt och har cirka 20 000 anställda. Läs mer om SEB på www.seb.net. För ytterligare information kontakta: Björn Lind, VD SEB Fondförvaltning AB, 08-788 62 34 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/10/20030310BIT00190/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/10/20030310BIT00190/wkr0002.pdf