SEB presenterar det senaste numret av Baltic Outlook

Inbjudan till presskonferens SEB presenterar det senaste numret av Baltic Outlook Tid: Onsdagen den 2 april 2003, kl 10.00 Plats: Kungsträdgårdsgatan 8, Stockholm Baltic Outlook tar upp de kommande EU-medlemmarnas beredskap för euron. Andra frågor som behandlas är om högtrycket i Baltikum, trots global lågkonjunktur och krigsoro, kommer att bestå. Hur går det för Polens återhämtning när Tyskland sviktar? Vad betyder vinterns regeringsskiften i Estland och Lettland och det överraskande presidentbytet i Litauen och regeringsombildningen i Polen? Rapporten presenteras av Mikael Johansson, redaktör för Baltic Outlook och ansvarig Baltikum-analytiker, Mats Olausson, analytiker på Emerging Markets, samt Bengt Dennis, ansvarig för den politiska Baltikum-analysen och EU/EMU-analysen. Baltic Outlook är en ekonomisk och politisk analys med fokus på Estland, Lettland, Litauen och Polen. Rapporten som ges ut två gånger per år, inkluderar även Ryssland, Slovakien, Tjeckien och Ungern. Välkomna! Gunilla Wikman Koncerninformationschef 08-763 8125, 070-763 8125 SEB är en nordeuropeisk finansiell bankgrupp med tyngdpunkten på större företag, institutioner och privatpersoner. SEB har 675 bankkontor i Sverige, Tyskland och Baltikum och totalt 4 miljoner kunder, varav drygt en miljon internetkunder. Den 31 december 2002 uppgick koncernens balansomslutning till 1 241 miljarder kronor. Koncernen finns representerad i ett 20-tal länder jorden runt och har cirka 20 000 anställda. Läs mer om SEB på www.seb.net. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/28/20030328BIT00210/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/28/20030328BIT00210/wkr0002.pdf