Toppanalytiker till SEB Asset Management

Toppanalytiker till SEB Asset Management Johan Strandberg har rekryterats som analytiker till SEB Asset Management. Han börjar sitt nya arbete under våren 2003. Johan Strandberg har vid ett flertal tillfällen blivit utsedd till en av Sveriges högst rankade företagsanalytiker. Han har även erhållit flera topprankningar som branschanalytiker inom telekomutrustning, kemi, läkemedel och verkstad. - Med sin långa och breda erfarenhet av företags- och aktieanalys kommer Johan att ge ett värdefullt bidrag till vår Sverige- och Europaförvaltning, säger Johan Magnusson, chef för kapitalförvaltningen inom SEB Asset Management. Johan Strandberg har över 25 års erfarenhet av företags- och aktieanalys och kommer närmast från Deutsche Bank. Dessförinnan arbetade Johan bland annat på SG Warburg och mellan åren 1982 och 1994 var han verksam inom Hägglöf & Ponsbach. Johan började sin analytikerkarriär på SEB Aktiv Placering 1978. SEB Asset Management erbjuder ett brett sortiment av expertis och tjänster inom kapitalförvaltning till institutioner, livförsäkringsbolag och privatkunder. Produktutbudet består av aktie- och ränteförvaltning, private equity samt hedgefonder. SEB Asset Management har kontor i Köpenhamn, Helsingfors, Frankfurt, Stamford och Stockholm. I divisionen ingår omkring 100 portföljförvaltare och analytiker. Totalt förvaltat kapital inom verksamheten uppgick vid årsskiftet till 487 miljarder kronor. För ytterligare information, kontakta: Johan Magnusson, chef Investment Management, SEB Asset Management, tel 08-763 60 28. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/27/20030327BIT00610/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/27/20030327BIT00610/wkr0002.pdf