Ur elden i askan

PÅMINNELSE Inbjudan till presskonferens Ur elden i askan Tisdagen den 6 maj kl 10.00 önskar vi dig välkommen till presentation av vårens konjunkturrapport Nordic Outlook från SEBs ekonomer. Chefekonom Klas Eklund och chefen för SEB Ekonomisk Analys Håkan Frisén presenterar rapporten, som behandlar de ekonomiska utsikterna, globalt och i Sverige. Efter Irak-kriget skiftar nu fokus tillbaka till analysen av de underliggande makrofrågorna. Här har SEBs ekonomer under lång tid varit mer pessimistiska än konsensus, och varnat för att obalanserna efter den brustna bubblan tar lång tid att lösa upp. Denna Outlook behandlar saneringen av balansräkningarna i USA och riskerna för en "japansk" utveckling i Tyskland. Frågan är nu om den svenska ekonomin kan stå emot omvärldens och framförallt Tysklands svaghet. Budgetproblemen ägnas särskild uppmärksamhet, liksom hur ekonomin och den ekonomiska politiken påverkas vid ett Ja respektive Nej i folkomröstningen. Plats: Kungsträdgårdsgatan 8 Välkomna! Gunilla Wikman Koncerninformationschef 08-763 8125, 070-763 8125 SEB är en nordeuropeisk finansiell bankgrupp med tyngdpunkten på större företag, institutioner och privatpersoner. SEB har 672 bankkontor i Sverige, Tyskland och Baltikum och totalt 4 miljoner kunder, varav 1,3 miljoner internetkunder. Den 31 december 2002 uppgick koncernens balansomslutning till 1 241 miljarder kronor och förvaltat kapital till 742 miljarder kronor. Koncernen finns representerad i ett 20-tal länder jorden runt och har cirka 20 000 anställda. Läs mer om SEB på www.seb.net. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/05/20030505BIT00040/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/05/20030505BIT00040/wkr0002.pdf