Idag inleds acceptfristen för Fårö Capital AB:s budpliktsbud avseende EQL Pharma AB

Detta pressmeddelande får inte, direkt eller indirekt, distribueras eller offentliggöras i USA, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Sydafrika, Hong Kong, Schweiz, Singapore eller andra länder där ytterligare dokumentation, andra registreringsåtgärder eller andra åtgärder än de som följer svensk rätt. Erbjudandet riktar sig inte till sådana personer vars deltagande förutsätter ytterligare åtgärder än vad som följer av svensk rätt.

Idag, den 22 mars 2019, inleds acceptfristen för det budpliktsbud (”Erbjudandet”) som Fårö Capital AB (”Budgivaren” eller ”Fårö Capital”), org. nr. 556594–3023, lämnade den 19 mars 2019 till aktieägarna i EQL Pharma AB (”Målbolaget” eller ”EQL Pharma”), org. nr. 556713–3425. Acceptfristen avslutas den 25 april 2019.

Erbjudandet i korthet

• Fårö Capital erbjuder kontant 12,00 SEK per aktie i EQL Pharma,
  • Jämfört med stängningskursen på Spotlight den 18 mars 2019, den sista handelsdagen före offentliggörandet av Erbjudandet, motsvarar Erbjudandet en premie om cirka 11 procent, samt en premie om cirka 9 procent jämfört med den volymviktade genomsnittskursen på Spotlight under de sista 20 handelsdagarna före offentliggörandet av Erbjudandet,
  • Fårö Capital äger idag cirka 30 procent av aktierna och rösterna i EQL Pharma,
  • Erbjudandet kommer att finansieras med tillgängliga medel i Fårö Capital,
  • Acceptperioden inleds idag, den 22 mars 2019, och avslutas den 25 april 2019,
  • Aktieägare som accepterar budet kommer att erhålla utbetalning av likvid veckovis under loppet av acceptfristen.

Information till aktieägare i EQL Pharma

Aktieägare vars innehav är direktregistrerat och som önskar acceptera Erbjudandet ska under acceptperioden underteckna och lämna in den förtryckta anmälningssedel som sänts ut avseende Erbjudandet. Aktieägare vars innehav är förvaltarregistrerat hos bank eller annan förvaltare erhåller ett informationsblad men inte anmälningssedel. Anmälan ska istället ske i enlighet med instruktioner från respektive bank eller annan förvaltare.

Erbjudandehandling, informationsblad och anmälningssedel

Erbjudandehandling, informationsblad och anmälningssedel finns tillgängliga på Målbolagets (www.eqlpharma.com) och Sedermera Fondkommissions (www.sedermera.se) respektive hemsidor.

Finansiell rådgivare

Sedermera Fondkommission är finansiell rådgivare åt Fårö Capital i samband med Erbjudandet. Markets & Corporate Law är legal rådgivare.

För frågor med anledning av Erbjudandet, kontakta:

Fårö Capital AB
Christer Fåhraeus, största ägare Fårö Capital, telefon: 070-560 90 00