Teckningstiden i OmniCar Holding AB:s nyemission inleds idag – Sedermera Fondkommission är finansiell rådgivare

Idag, den 8 juni 2017, inleds teckningstiden i OmniCar Holding AB:s (”OmniCar”) nyemission av aktier inför planerad notering på AktieTorget. Teckningstiden löper till och med den 22 juni 2017. Sedermera Fondkommission är finansiell rådgivare åt OmniCar i samband med nyemissionen och den planerade noteringen.

Fulltecknad nyemission tillför OmniCar cirka 14 MSEK före emissionskostnader. Bolaget har på förhand skriftligen avtalat om teckningsförbindelser om totalt cirka 7,5 MSEK, motsvarande cirka 54 procent av emissionsvolymen. Memorandum, teaser och anmälningssedel finns tillgängligt via Sedermera Fondkommissions (www.sedermera.se) och bolagets (www.omnicar.dk) respektive hemsidor.

För mer information om OmniCars nu förestående nyemission, vänligen klicka här.

För frågor med anledning av nyemissionen, vänligen kontakta:

Sedermera Fondkommission erbjuder tjänster för bolag som är noterade eller står inför en notering på en marknadsplats. Bolagets tjänster omfattar corporate finance, certified adviser, förvärv och företagsöverlåtelser (M&A), finansiell kommunikation, emissionshantering och likviditetsgaranti. Sedermera är en bifirma till ATS Finans AB, ett värdepappersbolag under Finansinspektionens tillsyn. Sedermeras huvudkontor finns i Malmö. Bolaget har även kontor i Lund (Medicon Village) och Norrköping (Norrköping Science Park). Organisationen består av cirka 20 personer. Sedermera arbetar för långvariga kund- och investerarrelationer.