Välkommen till Sedermeradagen Göteborg

Den 1 juni 2016 anordnar Sedermera Fondkommission en stor investerardag på Clarion Hotel Post i Göteborg. Det är andra gången som Sedermeradagen hålls i Göteborg och intresset är även i år stort från både företag och investerare.

Sedermeradagen är en investerardag som anordnas av Sedermera Fondkommission. Syftet med dagen är att under trevliga former låta investerare möta och lära sig mer om intressanta bolag inom micro- och smallcapsegmentet. Under dagen kommer 13 intressanta bolag från flera branscher att presentera sin verksamhet och delge sina framtidsplaner. Bolagen kommer att frågas ut av en expertpanel bestående av Peter Benson och Jonas Jendi, som båda är analytiker på SvD Börsplus. Under dagen finns även tid för mingel med representanter från bolagen och investerare. Dagen avrundas med Sedermeras sedvanliga Börsbar.

”Vi är mycket glada över det stora intresse vi har fått för Sedermeradagen. Vi tror att denna form av investerardagar är ett mycket bra sätt för företag och investerare att lära känna varandra och vi ser fram emot många spännande presentationer och möten den 1 juni”, säger Andreas Sandgren, verksamhetsansvarig på Sedermera Fondkommission.

För anmälan och mer information om Sedermeradagen, besök www.sedermeradagen.se. För de som inte kan närvara på Clarion Hotel Post kommer samtliga företagspresentationer både att livesändas och finnas tillgängliga i efterhand på Sedermeradagens hemsida.

För ytterligare information om Sedermeradagen, vänligen kontakta:

YouTube: www.youtube.com/sedermerafondkommission

Sedermera Fondkommission är en bifirma till ATS Finans AB, ett värdepappersbolag under Finansinspektionens tillsyn. Sedermera erbjuder tjänster för bolag som är noterade eller står inför en notering på en marknadsplats. Bolagets tjänster omfattar Corporate Finance, Certified Adviser, Förvärv & Företagsöverlåtelser (M&A), Finansiell kommunikation, Emissionshantering och Likviditetsgaranti. Sedermeras huvudkontor finns i Ängelholm, bolaget har kontor i Lund (Medicon Village) och Norrköping (Norrköping Science Park). Organisationen består av cirka 15 personer. Sedermera arbetar för långvariga kund- och investerarrelationer.