Välkommen till Sedermeradagen Köpenhamn 2018

Den 13 mars 2018 anordnar Sedermera Fondkommission en stor investerardag på Marriott Hotel i Köpenhamn. Det är tredje gången som Sedermeradagen hålls i Köpenhamn och under dagen ges besökarna möjligheten att lära känna många spännande danska bolag inom micro- och smallcapsegmentet. Dessutom kommer den danska näringsministern Brian Mikkelsen, med ansvar för entreprenörsfrågor och kapitalförsörjning, att medverka på Sedermeradagen.

Sedermeradagen är en investerardag som anordnas av Sedermera Fondkommission. Sedermera Fondkommission, med huvudkontor i Malmö, har varit finansiell rådgivare till ett stort antal danska bolag gällande kapitalisering och notering på de svenska listorna AktieTorget och Nasdaq Stockholm First North.

Syftet med dagen är att under trevliga former låta investerare möta och lära sig mer om intressanta bolag inom micro- och smallcapsegmentet. Dörrarna till Sedermeradagen öppnas klockan 07.30 och dagen inleds med kaffe och frukost. Mellan klockan 08:00 och 12:30 kommer bolagspresentationer att pågå. Dagen innehåller en fikapaus och avslutas med lunch.

Konferencier för dagen är Lasse Ladefoged från den danska finanstidningen Børsen. På Sedermeradagen Köpenhamn kommer även den danska näringsministern Brian Mikkelsen att närvara. Mikkelsen kommer bland annat ge sin syn på den danska småbolagssektorn och intresset för investeringar i denna sektor.

”Vi ser fram emot att nu för tredje gången anordna Sedermeradagen i Köpenhamn. Ett antal av de bolag vi arbetar med är baserade i Danmark och vi ser fram emot att få presentera dessa bolag på sin hemmaplan. Vi ser också fram emot att välkomna näringsminister Brian Mikkelsen till Sedermeradagen. Det ska bli mycket spännande att höra om hans syn på den danska småbolagsmarknaden”, säger Fredrik Rahl, verksamhetschef på Sedermera Fondkommission.

För anmälan och mer information om Sedermeradagen Köpenhamn, besök www.sedermera.se. Deltagande är kostnadsfritt.

Bolag som hittills är klara för Sedermeradagen Köpenhamn:

• Saniona
  • Oncology Venture
  • 2cureX
  • Initiator Pharma
  • SynAct Pharma

Fler bolag tillkommer inom kort.

För ytterligare information om Sedermeradagen Köpenhamn, vänligen kontakta:
www.sedermera.se

Sedermera Fondkommission erbjuder tjänster för bolag som är noterade eller står inför en notering på en marknadsplats. Bolagets tjänster omfattar corporate finance, certified adviser, förvärv och företagsöverlåtelser (M&A), finansiell kommunikation, emissionshantering och likviditetsgaranti. Sedermera är en bifirma till ATS Finans AB, ett värdepappersbolag under Finansinspektionens tillsyn. Sedermeras huvudkontor finns i Malmö. Bolaget har även kontor i Lund (Medicon Village) och Norrköping (Norrköping Science Park). Organisationen består av cirka 20 personer. Sedermera arbetar för långvariga kund- och investerarrelationer.