Lyckad nyemission för Senea AB

Lyckad nyemission för Senea AB Utfallet av Seneas nyemission blev att emissionen direkt tecknades till cirka 94 % motsvarande 5 298 364 st aktier av de 5 664 375 st som nyemissionen omfattade. Resterande aktier kommer att tecknas av huvudägarna i enlighet med garantiåtagandet. "Det är mycket glädjande att emissionen blev så lyckad. Det här visar att marknaden gör en positiv bedömning av framtiden för Seneas produkter. Bakgrunden till detta är säkert de goda förutsättningarna som nu råder med Energimyndighetens förslag om minst fyra avläsningar per år, vilket öppnar upp en marknadspotential för Senea om ca 1,5 miljoner hushåll de närmaste åren" säger Seneas VD Annette Brodin Rampe. De nyemitterade aktierna handlas tills vidare som betalda tecknade aktier (BTA) på OM Stockholmsbörsen fram till de att nyemissionen registrerats av Patent- och Registreringsverket (PRV). Registreringen beräknas ske under januari 2002. För ytterliggare information Annette Brodin Rampe, VD Senea AB, tel 070-575 37 37 e-mail anbr@senea.se Se även: www.senea.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/30/20011130BIT00530/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/30/20011130BIT00530/bit0002.pdf