Senea/Actaris lämnar offert till Vattenfall

Senea/Actaris lämnar offert till Vattenfall Senea hör, via partnerbolaget Actaris, till de företag som får lämna offerter till Vattenfall inför upphandlingen av drygt 300 000 elmätare. Vattenfall står inför en upphandling av drygt 300 000 elmätare som ska installeras hos större kunder, villor med elvärme samt jordbruk. Senea har nyligen tecknat ett långtgående partneravtal med Actaris, en av världens ledande mätartillverkare. Tillsammans hör Senea och Actaris till de drygt 30 företag som får lämna offerter till Vattenfall. Enligt tidigare uppgifter från Vattenfall ska installationen av de 300 000 elmätarna slutföras före utgången av 2005. Vattenfall räknar med med att installera 50 000 av elmätarna under innevarande år. Vattenfalls mål med moderniseringen av elmätarna är att förenkla för kunderna och att avskaffa preliminärdebiteringen av el. Den nya energiuppgörelsen mellan regeringen, centerpartiet och vänsterpartiet innebär krav om minst månadsvis avläsning av samtliga elmätare senast 2009. För mer information kontakta: Annette Brodin Rampe, VD Senea AB Tel: 070-575 37 37 E-mail: anbr@senea.se Se även: www.senea.com Senea AB är marknadsledande i Norden inom området system för masskommunikation av energimätdata och har hittills levererat cirka 130 000 kommunikationsterminaler. Bolagets kunder är nätbolag, energiföretag och fastighetsbolag som vill utveckla sin verksamhet med modern informationsteknik. Senea omsatte 56 miljoner kronor år 2002. Aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista sedan juni 1994. Huvudkontoret är beläget i Åkersberga. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/20/20030320BIT00890/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/20/20030320BIT00890/wkr0002.pdf