Seneas VD tillbakavisar rykten om aktieförsäljning

Seneas VD tillbakavisar rykten om aktieförsäljning Elmätningsföretaget Senea tillbakavisar felaktiga rykten om insiderförsäljning. - På för mig oklara grunder har ett rykte uppstått om att jag skulle ha sålt mitt eget aktieinnehav i Senea, vilket inte stämmer. Ryktet är lika grundlöst som onödigt, säger Annette Brodin Rampe, VD för Senea. Annette Brodin Rampes senaste affär i värdepapper som är relaterade till Senea gällde en försäljning av 102 606 köpoptioner och skedde, som framgår av Finansinspektionens insiderlista, den 31 juli 2003. För mer information kontakta: Annette Brodin Rampe, VD Senea AB Tel: 070- 575 37 37 E-mail: anbr@senea.se Se även: www.senea.com Senea AB är marknadsledande i Norden inom området system för masskommunikation av energimätdata och har hittills kontrakterat cirka 290 000 kommunikationsterminaler. Bolagets kunder är nätbolag, energiföretag och fastighetsbolag som vill utveckla sin verksamhet med modern informationsteknik. Senea omsatte 56 miljoner kronor år 2002. Aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista sedan juni 1994. Huvudkontoret är beläget i Åkersberga. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/03/20031003BIT00170/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/03/20031003BIT00170/wkr0002.pdf