SENSYS Traffic AB fokuserar verksamheten mot OEM - kunder

SENSYS Traffic AB fokuserar verksamheten mot OEM - kunder Sensys Traffic AB inleder samarbete med Palmenco AB avseende marknadsföring av radarsensorer i Norden. Sensys Traffic AB har som en del i ett omfattande förändringsarbete beslutat om ett samarbete med Palmenco AB i Borås. Sensys Traffic kommer att fokusera den framtida affärsverksamheten till att utveckla och marknadsföra bolagets kärnprodukt, radarsensorn (RS240) till OEM kunder i och utanför Norden. Som en konsekvens av detta har verksamheten i USA avyttrats till Redflex Traffic Systems, en av de ledande aktörerna inom affärsområdet för trafikinformatik. Palmenco AB har arbetat med polisiär utrustning i mer än 30 år och är marknadsledande i Norden på system för trafikövervakning, alkoholmätning och fordonsvägning. Palmenco AB kommer att marknadsföra Sensys radarteknologi inom området för trafikinformatik inom den polisiära och civila sektorn i Norden. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/21/20011121BIT00490/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/21/20011121BIT00490/bit0001.pdf