Serneke utökar satsningen i Stockholmsregionen

Som ett led i den planerade expansionen flyttar nu Serneke sitt Stockholmskontor från Gustavsberg till norra Kungsholmen och Franzéngatan 1B i centrala stan.

Serneke etablerade bygg- och projektutvecklingsverksamhet i Stockholm hösten 2014.  Under sommaren 2016 anställde även Serneke Anläggning en arbetschef i regionen som ett första steg i att etablera anläggningsverksamheten i huvudstaden. Flytten in till centrala Stockholm är ett sätt att bibehålla närheten i bolaget och samtidigt öka tillgängligheten.

- På det nya kontoret samlar vi vår verksamhet inom bygg, anläggning och projektutveckling under ett tak, vilket är en del av styrkan i vårt erbjudande. Vi ökar tillgängligheten för både anställda och kunder och underlättar därmed också vår expansion i regionen, säger Ola Serneke, VD Serneke Group.

Stockholm är navet i expansiva Mälardalen med stor efterfrågan i såväl Uppsala och Eskilstuna som flera andra tillväxtorter.
- Vi har haft bra tillväxt de senaste åren men ser ytterligare potential nu som en etablerad utmanare till branschens stora. I Stockholmsområdet har vi investerat både i medarbetare och bolag för att skapa en ordentlig plattform att växa ytterligare från, säger Ola Serneke.

Ola Serneke, VD
ola.serneke@serneke.se

Tomas Järund, Kommunikationschef
tomas.jarund@serneke.se

Serneke är en snabbt växande koncern verksam inom bygg, anläggning, projektutveckling och fastighetsförvaltning med cirka 800 anställda. Genom att tänka nytt driver vi utvecklingen och skapar effektivare och mer innovativa lösningar för ett ansvarsfullt byggande. Verksamheten har en god fördelning mellan offentliga och kommersiella uppdrag, vilket är en styrka över konjunkturcykler.

Citat

Ola Serneke, VD Serneke Group